"Bir Hideo Kojima Oyunu" tanımlamasının ne anlama geldiğini merak ediyorsanız, ünlü geliştirici oyunlarını Hideo Kojima oyunu yapan hikayeyi Twitter'da anlattı.
Aslında Kojima geliştirmenin başından sonuna her alanında yer almayı seven biri. İşte başarılı yönetmenin yaptığı açıklama:
"Oyun endüstrisinde 33 yıl önce, oyun geliştirme ekibi sadece 5-6 kişiden oluşuyordu. Konsept fikirleri oluşturma, hikaye ve özellikleri yazma, taslağını çizme, grafik kağıdı, noktasal çizimlere yardımcı olma, verileri doğrudan girme, uyarıları yönetme, mantıkla basitleştirilmiş dil oluşturma, ikili sayı görüntüsünü sıkıştırma, tüm yönleri yönetme ve hatta elle senaryo yazma. Sonra işletme yöneticiliği, yapım ve tanıtım yapmak zorunda kaldım. Takım büyüdüğünde ve görev bölündüğünde bile bağımsız oyun yapma yöntemlerim değişmedi. Oyun yaratma sürecine baştan aşağı kendim dahil oluyorum. Bu bir Hideo Kojima Oyunu.
Konsepti yaratırken temayı, dünya atmosferini, hikayeyi, karakteri ve oyun tasarımını yaratıyorum, zamanlamayı planlıyor, bilgi topluyor, izcilik yapıyor, tekrar tekrar deniyor, senaryo yazıyor, özellikleri belirliyor, oyuncu seçimi yapıyor, ses tasarımı yapıyor, günlük fikirler ve ayarlamalar planlıyorum, fragman düzenlemelerindeki problemleri çözüyorum ve hatta sembol sanatını yapıyorum. Benim görevim bu."
Hideo Kojima yıllarını oyun endüstrisinde geçirdi ve oyunlarında her zaman aktif rol aldı. Tanıtımlarını adeta yaşadıİşte bu yüzden vazgeçilmez ve saygı duyulan bir isim.
Artık kendi geliştirme stüdyosu "Kojima Productions"ı yöneten Hideo Kojima, şu anda 8 Kasım 2019'da piyasaya sürülmesi planlanan PlayStation 4'e özel Death Stranding üzerinde çalışıyor.