Death Stranding 8 Kasım'da PS4'e özel bir yapım olarak gelecek. Yönetmen Kojima daha önce merakla beklenen oyunun türünü "Strand Games" olarak adlandırdığını ve yeni bir tür oluşturduğuna inandığını belirtmişti. Bununla birlikte türün doğru ilerlemesi için daha fazla Death Stranding projesi gerekebilir.
GameSpot'a konuşan Kojima Death Stranding'in tek başına Strand Games türüne istediği sürekliliği vermek için yeterli olmayabileceğini belirtti. Yönetmen kavramların ve fikirlerin bir yaratıcı olarak kendisi ve oyunu oynayan, deneyimleyen insanlar için yeni alan olduğuna inanıyor. Yani Death Stranding'de ortaya konan şeyler türün temeli olabilir ancak Kojima türü kalıcı olması için iyileştirme isteğini dile getiriyor.
Death Stranding'in seri haline gelip gelmeyeceği sorulduğunda yönetmen şöyle cevap verdi:
"Gerçekten emin değilim. En zor kısım yeni bir şey yarattığınızda devam oyunu yapmanız gerekiyor ve ardından üçüncü oyun, yoksa bir tür olarak kalmayacaktır.
Bu oyun çıktığında pek çok artı ve eksileri olacak ve [bu unsurlar temel deneyimin özü haline gelebilir] ancak devam oyunuyla ilerlemenin daha iyi olacağını düşünüyorum."
Kojima Death Stranding için yenilenme ve/veya devam oyunu gerekebileceğini ve başka projeleri de olduğunu belirtti:
"Evet muhtemelen en azından 1.5, sonra belki 2. En azından devam etmesi ve insanların bu türden haberdar olmaları için gerekli. TV dizileri ve bunun gibi daha birçok proje ortaya çıktı. Bir sürü öneri yoluma çıkıyor."
Bir diğer engel de devam eden projeler ve yeni projeler yapmak için gereken zaman bulmak:
"Bunun kesin olarak gerçekleşeceğini söyleyemem çünkü yalnızca bir tane vücudum ve katılmam gereken birçok proje var. Fiziksel olarak aynı anda birçok şey yapmak benim için çok zor."
Kojima, Death Stranding ve yarattığı dünyanın çok yeni olduğu için kendi oyununu tam olarak anlamadığı konusunda açıktı. Bununla birlikte röportajda Death Stranding'in büyük bir kısmının basitçe "öz duyarlılık" diyebileceğimiz Japonca "omoiyari" kavramından ilham aldığını söyledi. Omoiyari için; ortamın ve insanların durumunu okuyup ona göre davranmak da denebilir. Yani yönetmen havayı koklayıp ilham almayı benimsiyor.
Death Stranding, Tokyo Game Show 2019'un dikkat çeken yıldızlarındandı ve Kojima oyunun çeşitli yönlerini göstermek için bir kez daha sahneye çıktı. Etkinlikte oynanış ve kişiselleştirme özellikleri öne çıktı.