THQ Nordic'in ana şirketi Embracer Group, geçtiğimiz Kasım ayında bir günde 12 oyun stüdyosu ve 1 PR şirketi satın aldığını duyurarak dikkatleri üzerine çekmişti. İsveçli holding şimdi de Borderlands serisinin geliştiricisi Gearbox Entertainment'ı 1.3 milyar dolara satın aldı. Teksas merkezli Gearbox, 550'den fazla çalışanı ile Embracer bünyesine katılacak.
Gearbox Entertainment'ın oyun dünyasının önemli bir yeri var. Stüdyo daha önce Half-Life, Counter-Strike, Duke Nukem, Tony Hawk's Pro Skater, 007 James Bond, Brothers in Arms ve Halo gibi seriler üzerinde çalıştı. Son olarak konsolda PlayStation 5'e özel olan Godfall'u piyasaya sürdü. Embracer, bağımsız stüdyoyu satın alarak, sektörün önemli bir değerini koleksiyonuna ekledi.
Embracer Group'tan gelecek destek, geliştiricinin büyüme planlarını gerçekleştirebilmesini sağlayacak. Embracer Group kurucusu ve CEO'su Lars Wingefors, "Gearbox muhtemelen dünyadaki en yaratıcı ve değerli bağımsız geliştiricilerden biri. Embracer'ın sunduğu kaynakların Gearbox'ı önümüzdeki yıllarda büyüme yolunda konumlandıracağına inanıyoruz." dedi. Gearbox CEO'su Randy Pitchford, stüdyodaki görevine devam edecek.
Gearbox'ın satın alınması 2K Games ile devam eden anlaşmaları etkilemeyecek
Embracer Group'un Gearbox'ı satın alması, geliştiricinin Borderlands serisi için 2K Games ile yaptığı yayın anlaşmalarını etkilemeyecek. Bir 2K temsilcisi yaptığı açıklamada, "Borderlands serisinin yayıncısı olarak, Gearbox'taki ortaklarımızın heyecan verici yeni bir sayfa açmasından mutluyuz. Anlaşma, 2K'nın Gearbox ile olan ilişkisini, Borderlands'in yayıncısı olarak rolümüzü veya şu anda stüdyoyla üzerinde çalıştığımız diğer projeleri etkilemeyecek." dedi.
Embracer'ın sahip olduğu diğer şirketler arasında THQ Nordic, Koch Media / Deep Silver, Amplifier Game Invest, Saber Interactive, Coffee Stain AB ve Deca Games de bulunuyor. Holding, 57'den fazla geliştirme stüdyosuna sahip ve 200'den fazla oyun markasının haklarını elinde tutuyor. Bu da onu sektörün oyun devlerinden biri yapıyor.
Embracer, birleşmeyi Gearbox'a büyüme için bir platform ve kaynak sağlama olarak görüyor. Şirketin planı, sahip olduğu yetenek havuzunu genişletmek ve Gearbox altında yeni stüdyolar oluşturmak. Yani ilerde geliştiricinin de kendi içinde benzer adımlar attığını görebiliriz.