Fortnite'ın son yılların en popüler oyunlarından biri olduğu aşikar. Epic Games'in battle royale oyunu zamanla fenomen haline geldi. Hatta o kadar popüler ki, geliştirici Epic Games'in değerini 2018'de 3 milyar dolara çıkardı. Ancak, Epic bu kadarla yetinmek istemiyor. Şirketin CEO'su Tim Sweeny Facebook ve Google gibi medya devleriyle rekabet edebileceğini ve onların seviyelerine ulaşabileceğini düşünüyor. Hem Google hem de Facebook, oyun endüstrisinde kendi alanlarını yaratmak için hamleler yaptı ve Epic'in oldukça kazançlı bir alanda olduğunu gösterdi.
Sweeny Variety'e verdiği röportajda: "Oyun motorumuzla ve Epic Games Store ile olan işimizle bile, Google veya Facebook'un boyutuna yakın değiliz. Dünyadaki tüm geliştiricilere bu seviyede bir hizmet sunmak istiyoruz." dedi. Fortnite'ı oyundan çok daha fazla gördüğünü söyledi, ancak bu Fortnite deneyiminin özü. CEO aksine oyunu daha çok Facebook veya Twitter gibi bir sosyal platform olarak görüyor.
Sweeny, Fortnite'ta düzenlenen Marshmello konseri gibi örneklere dikkat çekti ve oyunun artık popüler kültürün bir parçası haline gelerek Drake ve Ninja gibi yıldızlarla ön plana çıktı.
Sweeny'in sözleri iddialı olsa da temelsiz değil. Ücretsiz battle royale oyununun alanında her zamankinden daha fazla rekabet olsa da, Fortnite hala bayrağı taşıyor ve sosyal farkındalığa sahip. Oyun Epic Games için o kadar önemli hale geldi ki, çalışanlarının çoğunluğu kütüphanesindeki diğer unvanlara rahmen çalışmalarını ona odakladı. Ancak geliştiricinin bazı "deneysel projelerde" üzerinde çalıştığını da açıkladı. Ayrıca Epic'in çok sayıda geliştiriciye lisansladığı oldukça kazançlı bir Unreal Engine kozu var.
Epic Games ayrıca yakın zamanda PC için Epic Games Store'u kurdu. Hizmetle ilgili şikâyetler olmasına rağmen, geliştiriciler için cömert gelir dağılımı ve Detroit: Become Human gibi PS4 özel oyunlarını platforma taşıyarak isim yapmaya çalışıyor.