Hideo Kojima, San Diego Comic-Con'daki bir panelde battle royale türü ve yaklaşmakta olan oyunu Death Stranding hakkında konuştu. Kojima öncelikle Fortnite ve PUBG gibi battle royale oyunlarının ardındaki oyun geliştiricilerinin yaklaşımı hakkında yorumda bulundu. Kojima'ya göre:
"Para kazanmanın en kolay yolu herkesin bir adada birbirlerini vurmaya çalıştıkları bir oyun yapmak. Ben bunu yapmak istemiyorum."
Kojima burada aslında çok önemli bir noktaya değiniyor. 2016 yılında battle royale oyunları ortaya çıktığında konsepti yeni ve heyecan vericiydi. Diğer yandan çok oyunculu bileşenlerin sağladığı ekip çalışması da oyuncuların ilgisini çekti. Ancak günümüzde her oyun geliştiricisi battle royale türüne el atmaya başladı, öyle ki tek oyunculu hikayeleri özleyen bir kesim oluştu.
Hideo Kojima ayrıca oyun dünyasında daha önce yapılmamışı yapmanın önemine de değindi:
"Zaten var olan bir şeyi yaratmak için hiçbir sebep yok. Dünyaya daha fazla ilham veren şeyler yaratmak istiyorum. Herkesin sizinle aynı şeyi hissetmediği Hollywood filmleri gibi. İnsanlar sadece sindirir ve tüketir. Yaptığım şey, çalışmalarımı tüketirken sindirmenizin zor olacağı bir şey ortaya çıkarmak.
Oyunumu yayınladığımda veya Nicholas [Winding Refn] bir film yayınladığında ne olursa olsun eleştiri ya da övgü alıyoruz. Fakat aradan 10 yıl da geçse Bladerunner veya Space Odessey'in verdiği hissiyatın aynı olduğunu düşünüyorsunuz."
Aynı panelde Mads Mikkelsen'in Death Stranding'deki rolü için ilk olarak Keanu Reeves'in önerildiğini de öğrendik. Ancak Hideo Kojima kararını Mikkelsen'den yana kullandı.
Death Stranding 8 Kasım 2019'da PS4'e özel olarak yayınlanacak.