Oyun endüstrisi dijital bir geleceğe doğru hızla ilerliyor. Eğlence dünyası artık çoğunlukla dijital olarak uyarlanıyor ve filmler için de aynı şekilde ufukta değişiklik görünüyor.
Ancak bazı oyuncular hala fiziksel kopyaları satın alıyor. Kutulu oyunlar fiyatlara zaman zaman yardımcı oluyor. Ya da öyle düşünüyoruz. Bir analistin raporu, konsolda oyuncularının kutulu sürümlerden vazgeçmeye henüz hazır olmadığını gösteriyor.
Nielsen'in 2018 raporu, 13 yaşından büyük oyuncuların haftalık olarak oyun oynamaya ne kadar zaman ayırdıklarını sordu. Başka bir araştırmada da, aynı oyuncuların aylık olarak ne kadar para harcadığı hakkında bilgi toplandı. Bu istatistikler daha sonra oyunların platformuna, fiziksel veya dijital tercihlerine göre ayrıldı. Rapor, oyuncuların %66'sının konsollarda kutulu versiyonları tercih ettiğini ortaya koyuyor. PC oyuncularının ise sadece %29'u oyunların kutulu kopyalarını satın almayı tercih ediyor.
Fark büyük, ama sürpriz değil. Konsol depolama alanı, kutulu sürümlerin cazibesinde kesinlikle önde geliyor. İnternet hızları da bir parça etki edebilir. Bazı bölgelerdeki dijital indirmeler internet bağlantısının ideal olmaması durumunda zaman alabiliyor.
Kutulu oyun tercihinin arkasındaki sebepler neler?
Bir başka araştırmada ise Games Industry, geçtiğimiz günlerde Fransa, Almanya, İspanya ve İngiltere'deki oyunculara neden dijital indirmeler yerine kutulu oyunlar satın almayı tercih ettiğini soran bir anket hazırlamak için Avrupa İnteraktif Yazılım Federasyonu (ISFE) ve pazar araştırma şirketi Ipsos Mori ile birlikte çalıştı. Söz konusu ülkeler arasında 3,090 kutulu oyun alıcısına anket yapıldı. Bunlardan sadece %7'si sebep olarak internet hızını gösterdi.
Ankete katılanların %32'si sadece fiziksel bir koleksiyona sahip olmak istiyor ve %18'i mağazalardaki indirimler nedeniyle kutu oyunları satın aldıklarını belirtti. Alıcıların yüzde 17'si oyunu fiziksel olarak satın alarak oyunu oynamaları için arkadaşlarına ve ailelerine verebildiklerini söylüyor.
Katılımcıların sadece %12'si oyunlarını satmak istiyor. Yüzde 10'luk bir kısım ise dijital indirmelerin sabit disklerinde çok fazla yer kaplaması nedeniyle kutulu oyunları tercih ediyor.
Perakendeciler genellikle kerdi / banka kartından ve çevrimiçi alışverişlerden kaçınmak için tercih ediliyor. Bununla birlikte, ankete katılanların sadece %3'ü kredi / banka kartlarının eksikliğinden dolayı oyunları mağazadan satın alıyor. Katılımcıların %4'ü ise, kişisel bilgilerini internete koyma konusunda endişeli.
Temmuz 2018'de Piper Jaffray Companies'in raporu, oyun satışlarının 2022'ye kadar yüzde 100 dijital olacağını iddia etti. Ancak, anketler oyuncuların dijital indirmelerden çok kutulu oyunları tercih ettiğini gösteriyor.
Peki siz hangisini tercih ediyorsunuz? Dijital çağa hızlı geçiş yapanlardan mısınız, yoksa kutulu oyunlardan vazgeçemeyen koleksiyonculardan mı?