PlayStation oyun yapımcılarının bu yıl yapılan çapıcı karakterler hakkındaki düşüncelerini bir araya getiren harika bir yazı ile karşınızdayız.
2017, harika oyunlar ile gelen harika karakterlerle dolu bir yıl oldu. Yeni kahramanlar olduk (Horizon Zero Dawn - Aloy), geçmişten aşina olduğumuz karakterleri seriye geri getiren (Uncharted - Chloe Frazer) yapımları oynadık. Ve sonunda PlayStation EU, oyun geliştiricilerinden geçtiğimiz 12 aydaki favori yüzlerini belirtmeleri istedi.
İşte yapımcılara göre 2017'nin öne çıkan karakterleri:
Hellblade: Senua’s Sacrifice - Senua
"Senua'yı oynayan aktris Melina Juergens, Senua ya da daha iyisi olmalı. Karakteri canlandırmak için muazzam bir iş çıkardı." Guerilla Games Kurucularından, Helen Hulst (Horizon Zero Dawn)
"Karakterizasyonda büyük bir sıçrama, çok dikkatli, çok yetenekli bir şekilde yürütülüyor. Daha önce hiç böyle bir karakter oynamadım - daha fazlasını istiyorum!" Gavin Price, Kreatif Lider, Playtonik (Yooka Laylee)
Hellblade: Senua's Sacrifice PlayStation Store sayfasına buradan erişebilirsiniz.
Uncharted: The Lost Legacy - Chloe Frazer
"Son derece karizmatik bir karakter olmasının yanında, oldukça gerçek bir insan gibi hissettim - sadece göze hitap eden bir kadın karakter olarak tasvir edilmedi." Fumihiko Yasuda, Yönetmen, Team Ninja (Nioh)
"Ne kadar çok oynarsanız, onu tanımlayan farklı nüansları farkediyorsunuz; dışarıdan kaba ama içinde daha da karmaşık." Damien Kieken, Oyun Yönetmeni, Ubisoft (For Honor)
"Uncharted 2'den bu yana Chloe'ye hayranım ve Naughty Dog'un kendisine temel alan bir oyun yapmaya karar verdiğini duyunca çok memnun oldum. Horizon Zero Dawn, The Lost Legacy, Hellblade ve Battlefront II gibi oyunların ardından kadın başrollerin nihayet AAA yapımlarında hak ettikleri yeri aldığını görmek güzel. Gerçekten çok cesur bir hareket ve stüdyoya, bize Chloe'nin maceralarından daha çok sundukları için teşekkür ediyorum." Román Echevarrena, Yapımcı, RecoTechnology (Numantia)
Uncharted: The Lost Legacy PlayStation Store sayfasına buradan erişebilirsiniz.
Horizon Zero Dawn - Aloy
"Akıllı, gerçekçi yeni bir oyun kahramanı" Steve Goss, Tasarım Direktörü, Supermassive Games (Until Dawn: Rush of Blood, Hidden Agenda)
"Aloy'u bu kadar ilginç kılan şey sadece onu keşfetmek değil, başka karakterlerden çok daha düşük bir noktadan başlıyor - sürgün yerinden, doğuşundan ve hiç anlatılmamış nedenlerden dolayı. Bu çok sık anlatılan bir hikaye değil ve dünyamızda Aloy gibi bir hikaye - sadece gelenekleri, inançları ya da sınıfından ötürü dışarıda kalması gibi - gerçek şeyleri de düşünmenizi sağlar." Jeramy Bergerson, Yardımcı Yapımcı, Arkane Studios (Prey)
"Horizon Aloy, benim için gerçek bir sürprizdi, oyun tanıtımı gerçekten oyuncu ile oyuncu arasında çok güçlü bir bağ oluşturdu." James Valls, Kıdemli Yapımcı, Rebellion (Battlezone)
"Aloy sıcak, merhametli, motive ve yetenekli, o kadar harika bir karakter ki. Ashley Burch, performansında oldukça derin. Her etkileşim zaten bunlarla dolu bir oyunda, hazinedir." Brad Davey, Tasarımcı Lideri, Sumo Digital (Snake Pass)
"Bir kadın karakterin iyi yapıldığını görmek güzel" Mark Healey, Kreatif Direktör, Media Molecule (Dreams)
Horizon Zero Dawn PlayStation Store sayfasına buradan erişebilirsiniz.
NieR: Automata - 2B
"Video oyunları insan karakterlerinde hassas duygular taşımakta zorlanırlar. NieR: Automata, karakterlerde duygulara veya kendi isimlerine bile izin verilmeyen, savaşçı androidler hakkında bir oyun. Yine de 2B, bu hikayenin etrafında inanılması zor duyguları geniş bir yelpazede gösteriyor. Sıradan bir aksiyon oyunu bekliyordum, ama 2B beni insan ruhunun derinliklerine götürdü. Üstelik sürekli sağı ve solu tekmelerken!" Joona Heinikoski, Oyun Mühendisi, Housemarque (Nex Machina, Matterfall)
NieR: Automata PlayStation Store sayfasına buradan erişebilirsiniz.
Battle Chasers: Nightwar - Gully
"Oyun üzerinde çalıştığımdan bu zamana biraz sığlaşmış olabilir, ancak sanırım Battle Chasers: Nightwar'dan Gully müthiş bir kahraman! Sadece Dev Savaş Golemlerine ve undead ordularına karşı kendini koruyabilen süper gücü olan 12 yaşındaki sert bir kız çocuğuyla oynamak değil." Steve Madureira, Tasarımcı/Animator Lideri, Airship Syndicate (Battle Chasers: Nightwar)
Battle Chasers: Nightwar PlayStation Store sayfasına buradan erişebilirsiniz.
Knowledge is Power - Wiener
"Benim için Knowledge is Power'ın HotDog adamı 'Wiener'. Kesinlikle kendi oyunlarımdan birini seçiyorum " John McLaughlin, Kıdemli Yapımcı, XDev Studios
Knowledge is Power PlayStation Store sayfasına buradan erişebilirsiniz.
Undertale - Papyrus
"Papyrus harika ve iyi yazılmıştı. O da benim gibi sıkı çalışıyor, oyunun bir noktasında kendinizi buluyorsunuz ve bu yüzden onunla bağlıyım." John Johanas, Yönetmen, Tango Gameworks (The Evil Within 2)
Undertale PlayStation Store sayfasına buradan erişebilirsiniz.
Yakuza - Kazuma Kiryu ve Goro Majima
"Bu ikisi arasındaki kimya sadece başka bir şey. Bence gerçek rekabet fikrini mükemmel şekilde yakalıyor. Artı, eğer en iyi bromance için bir ödül olsaydı, bunlar yıllarca en iyisi olurdu." Michał Dobrowolski, Kıdemli Oyun Tasarımcısı, CD Projekt Red (The Witcher 3: The Wild Hunt, Gwent)
Yakuza 5 PlayStation Store sayfasına buradan erişebilirsiniz.
N. Sane Trilogy - Crash Bandicoot
"Crash Bandicoot N. Sane Üçlemesi'ni aldım ve tüm orijinal oyunları tamamlamış olsam da, bu sefer herşeyi unutmuştum ve onlarla ilerlemek için bir sürü sorun yaşıyorum. Her gün yaklaşık 30 dakika yoğun bir şekilde oynuyorum." Hiroaki Kato, Yapımcı, Square-Enix (Final Fantasy XII: The Zodiac Age)
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy PlayStation Store sayfasına buradan erişebilirsiniz.
Playdead - Arnt Hensen
"Sanırım, Inside'ı geliştiren Playdead'ın Arnt Hensen'i olduğunu söylemem gerekiyor. Tokyo Game Show'da sahneye çıktı ve utangaç ve sessizdi, bende oldukça büyük bir iz bıraktı. Bu sahnede güvenle duracak bir çok insan var, bu yüzden çizdiği bu farklı figürden büyülenmiştim." Yoko Taro, Yönetmen, Platinum Games (Nier: Automata)
Inside PlayStation Store sayfasına buradan erişebilirsiniz.