Yeni ortaya çıkan verilere göre Redfall, henüz iki haftalık olan çok oyunculu odaklı bir AAA oyunu için şok edici derecede düşük bir oyuncu sayısına düştü. Oyunun cansız performansına ilişkin bu içgörü, bir Redfall geliştiricisinin oyunun zayıf alımıyla ilgili bir üzüntü ve kafa karışıklığı karışımını ifade etmesinden kısa bir süre sonra geldi.
Redfall beklenen etkiyi yaratamadı
2 Mayıs'ta piyasaya sürülen Redfall, Microsoft'un yan kuruluşu ZeniMax Media'nın sahibi olduğu Arkane Studios'taki sektör gazilerinin son oyunudur. Geliştirici kataloğunun çoğunluğu Dishonored ve Prey gibi eleştirmenlerce beğenilen deneyimlerden oluşsa da, Redfall tüm zamanların en düşük puan alan Steam oyunlarından biri olarak giriş yaptı. Zayıf eleştiriler, görünüşte cansız satışlarla birleşti ve muhtemelen aynı gün Xbox Game Pass'ta piyasaya sürülmesiyle ek olarak yamyamlaştırıldı.
Redfall'un piyasaya sürüldüğü gün oyuncu sayısı oyun için zaten kötü haber anlamına gelse de, yeni ortaya çıkan bilgiler, oyuncu tabanının artık yeni dip seviyelerine düştüğünü gösteriyor. SteamDB tarafından derlenen etkinlik verilerine göre Redfall, 16 Mayıs'ta 376 eşzamanlı oyuncuyla zirve yaptı. Aynı kaynak, oyunun Steam'deki eş zamanlı oyuncu zirvesinin 8 Mayıs'ta 1.000'in altına düştüğünü ve o zamandan beri istikrarlı bir düşüşe devam ettiğini ortaya koyuyor. Piyasadaki ilk 15 gününe göre, Redfall şu anda ay sonuna kadar günlük 200 oyuncunun altına düşme yolunda ilerliyor.
Bu sayıyı bir perspektife oturtmak gerekirse, 2011'den orta düzeyde başarılı bir tek oyunculu oyun olan The Witcher 2: Assassin's of Kings, 16 Mayıs'ta eşzamanlı oyuncu zirvesi 582'ye ulaştı. aynı tarihte 630 eşzamanlı Steam oyuncusuyla zirveye ulaştı. Daha doğrudan bir karşılaştırma için, Arkane'nin 11 yaşındaki Dishonored'ı son 24 saatte aynı anda 560 aktif oyuncuya sahipti. Aslında geliştiricinin son on yılda piyasaya sürdüğü her oyun Wolfenstein: Youngblood bu dönemde Redfall'dan daha fazla günlük Steam oyuncusuna sahipti.