Microsoft yöneticisi ve Xbox başkanı Phil Spencer bulut oyun teknolojisinin geleceğin "kaçınılmaz" bir parçası olmasına rağmen bugün içinde yaşadığımız dünyada kısa vadede geleneksel konsol oyunlarının yerini almayacağını açıkladı.
GameSpot'a konuşan Spencer, insanların şimdiye dek hiç olmadığı kadar fazla cihazda oyun oynadığını ve bu geleneğin bozulmayacağını söyledi:
"[Bulut oyun] endüstriye yön veren yönlerden biri. Bana göre bir oyuncu olarak ne yapmak istediğinizle ilgili ve video oyunları oynatan bir kutuya sahip olmanın kötü bir şey olduğunu veya gereksiz bir şey olduğunu söylemeye çalışmıyorum. Bence oyunculuğun bir parçası olarak bulutun kaçınılmazlığı kesinlikle doğru. Ancak telefon, Surface Hub veya Xbox olsun, artık sahip olduğumuzdan daha fazla cihazımız var. Cihazların gittiği ve her şeyin buluttan geldiği bir dünya bugün içinde yaşadığımız dünya değil."
Spencer ayrıca Microsoft'un şu aşamada akış konsolu üzerinde çalışmadığını ve şirketin insanların istedikleri oyunları istedikleri cihaz(lar)da oynamasını istediğini belirtti.
"Eğer büyük bir oyun bilgisayarı satın aldıysanız ve onda oyun oynamaktan hoşlanıyorsanız buna saygı duyuyorum ve bulunduğunuz yerde o cihaza istediğiniz içeriği ve hizmetleri sunmak istiyorum. Eğer bir Xbox satın almak istiyorsanız ve PlayStation'da Minecraft oynamak istiyorsanız size erişebildiğimizden emin olmak istiyorum."
Microsoft ve Sony Mayıs ayında bulut tabanlı çözümler üzerine iş birliği yapmak için ortaklık kurduklarını açıkladı. Söz konusu ortaklık Google'ın bulut oyun platformu Stadia'yı açıklamasından kısa bir süre sonra gerçekleşti. Aslında Spencer'ın açıklamasına ve ortaklığın kapsamına bakılırsa konsol devleri bulut oyun hamlelerinde birlikte hareket ediyor ve yakın gelecekte entegre edilmemesi olası görünüyor.
PlayStation ve Xbox bulut oyun konusunda Microsoft Azure üzerinden yeni stratejiler planlıyor. Yine de konsol dünyası henüz bulut sistemlerine uyum sağlamaya çalışıyor gibi görünüyor ve yakın gelecekte bu yönde hamle görmeyebiliriz.