Apex Legends yayınlandığı günden itibaren oyun endüstrisini fırtınaya sürükledi. Respawn Entertainment'ın yeni ücretsiz battle royale oyunu neredeyse hiçbir pazarlama ve tanıtıma gerek kalmadan etkileyici rakamlara ulaştı. Apex Legends'in lansmandan 72 saat sonra 10 milyon oyuncu sayısını aştığını bildirmiştik. Şimdiyse oyun büyük bir sıçrama yaptı ve bir hafta içinde 25 milyon oyuncuya ulaştı.
Respawn Entertainment CEO'su Vince Zampella EA'in resmi sitesinde rakamları açıkladı ve topluluğa desteği için teşekkür etti:
Geçtiğimiz Pazartesi gününden bu yana 25 milyondan fazla oyuncunun oyunu oynadığını ve hafta sonu boyunca en yüksek 2 milyon eş zamanlı oyuncunun bulunduğunu açıklamaktan heyecan duyuyoruz. Daha önce de söylediğim gibi, ne haftaydı ama!
Bir Twitter kullanıcısı ayrıca Zampella'ya "2 milyonun üzerinde" olduğunu söylediği eş zamanlı oyuncu sayısı hakkında sorular sordu. İki hafta önce haberdar bile olmadığımız bir oyun için, bu tür sayıları görmek gerçekten ilginç. Oyuncu sayısı sürekli olarak artmaya devam ediyor ve herhangi bir duraksama belirtisi göstermiyor. Apex Legends'in yayınlandığı zaman özel bir lansman olacağını biliyorduk ve sekiz saat içinde 1 milyon oyuncunun ve ilk gününde 2.5 milyon oyuncuyu aştığını biliyorduk.
Herkesin kafasında oyunun Fortnite'ın başarısına ulaşıp ulaşmayacağı var. Apex Legends 10 milyon oyuncuya ulaştığında Fortnite'ın rekorunu kırmıştı. Şu anda Call of Duty: Black Ops 4'ün Blackout modu, PlayerUnknown's Battlegrounds ve tabii ki Fortnite battle royale türüne önderlik ediyor gibi görünüyor. Ama Apex Legends oyuncuların dikkatini çekmeyi başardı ve şimdiden rakiplerinin başarısına ortak olmaya aday.
Apex Legends'in yayınlanma tarzı, gelecekteki oynaması ücretsiz çok oyunculu oyunların yayın politikasını etkileyebilir. Aniden yapılan bir lansman olumsuz toplum geri bildirim şansını da ortadan kaldırabilir.
Son olarak Apex Legends'te Sevgililer Günü etkinliği düzenlendiğini ve sınırlı süreli bir ganimetin tanıtıldığını belirtelim.