Bend Studio'nun Yaratıcı Yönetmeni John Garvin'in takipçilerine yeni bir Syphon Filter oyunu için "asla, asla demeyin" cevabını vermesinin ardından; geliştirici şimdi de Daily Star'a verdiği röportajda "Days Gone'ın Syphon Filter'dan tamamen farklı olduğunu düşünmediğini" söyledi.
Garvin hem Days Gone, hem de Syphon Filter'ın anlatı ve karakter odaklı hikayeler içerdiğinden bahsetti:
"Days Gone ile en başından beri yapmak istediğimiz kilit şey, anlatı odaklı bir deneyim yaratmaktı ve Bend Studio'nun her zaman yaptığı gibi hikaye odaklanan üçüncü şahıs, karakter odaklı deneyimler sunmaktı."
Garvin, Bend Studio'nun lineer oyunlar konusundaki önceki deneyimlerine bakıldığında, Days Gone'da geliştirme ekibinin karşılaştığı zorluklardan birinin; oyuncuların yaklaşık 30 saat içinde bitirecekleri açık dünya oyununda karakter ve hikaye yaratmak olduğunu ortaya koydu.
"Uncharted: Golden Abyss'de oldukça lineer ve sizi bir hikaye ritminden diğerine iten bir hikaye yarattık ve burada yapmak istediğimiz şey aynı. Ama açık bir dünyada."
Days Gone oyuncuların hikaye ilerlemelerini takip edebilecekleri hoş bir özellik de içeriyor. Garvin'e göre, bu özellik Netflix gibi yayın servislerinden ilham alıyor:
"Bunun açık dünyaya entegre edilmesini istedik. Size her hikaye çizgisinde ne kadar ilerlediğinizi izlemeniz ve cereyan eden her şeyle duygusal olarak bağınıza yardımcı olmak için bir araç veriyoruz."
Days Gone'ın geliştirme süreci geçtiğimiz günlerde tamamlandı ve PlayStation 4'e özel olarak 26 Nisan 2019'da çıkış yapacak.