God of War'ın test aşamasındaki komik hataları gösterildi!

Oyunu geliştirmek zorlu bir süreç. Hem donanımın sınırlarını zorlayan hem de God of War gibi sürükleyici, gerçek bir AAA oyun deneyimi yaratmak, kararlı bir oyun yapmak çok daha zor.Aynı anda içerik geliştiren ve yürüten yüzlerce...

Oyunu geliştirmek zorlu bir süreç. Hem donanımın sınırlarını zorlayan hem de God of War gibi sürükleyici, gerçek bir AAA oyun deneyimi yaratmak, kararlı bir oyun yapmak çok daha zor.

Aynı anda içerik geliştiren ve yürüten yüzlerce insanın yer aldığı büyük projeler çoğu zaman hata eğilimi gösterebilir. Kesinlikle zorluklar bu işin bir parçası ve God of War'da da öyle oldu. İşte geliştirme ekibinin derlediği hatalardan oluşan birbirinden komik sahneler:

Stüdyodaki tüm çalışanlar Kratos'un sözlerini uyarlıyordu: "Daha iyi olmalıyız."

Kalite Kontrolü (QA) de istisna değildi ve bir oyunun yapımında stüdyo olarak yaklaşık 40 kişiden oluşan olağanüstü bir ekip kuruldu ve eğitildi. God of War'ın gelişimi boyunca karşılaştıkları hataların araştırılmasından ve raporlanmasından sorumlu ekipten, aynı zamanda stüdyondan faydalanmak için becerilerini geliştirmeleri ve yenilikler yapmaları bekleniyordu.

"Ses cihazlarına merakın mı var? Ses uygulama ekibinden Todd ile tanışın". "Dövüş oyunları alanında turnuvası oyuncusu musun? Güzel, dövüş ekibimizle tanışın". "Senaryo deneyiminiz var mı? Mükemmel, bu beceriyi uygulayacak alanımız yok." Tıpkı askerlikte görev dağılımı gibi, değil mi?

Kalite kontrolü tüm oyun içeriğini ve onu oluşturan tüm bölümleri kapsar. Bu yüzden, God of War'ı etkin bir şekilde desteklemek için sayısız disiplinde el ele çalışabilecek bir takıma ihtiyaç vardı.

God of War ve zorlu test süreci

Oyun endüstrisinde çalışmıyorsanız, AAA oyun yapımında sahne arkası çalışmaları düşündüğünüzde QA genellikle aklınıza gelmeyebilir. Bir oyunun en önemli parçalarından biri, sizi dünyasına katma yeteneğidir ve bu deneyimde bir hatayla karşılaştığınızda ahenk bozulur ve size "sadece" oyun oynamanızı söyler.

Buradaki ironi şu, eğer işimizi iyi yapmazsak bu göze batacak, eğer işimizi iyi yaparsak muhtemelen fark edilmeyecek. Ne yazık ki, teknoloji ilerledikçe oyunlar da aynı ölçüde gelişiyor. Birçok yıllık proje döngüsünde 200'den fazla kişiden oluşan ekiplerle şaşırtıcı hatalar yaratmanız kaçınılmaz hale geliyor.

God of War tamamlandığında tam anlamıyla kusursuz olmamakla birlikte, yukarıdaki videoda gördüğünüz komik bug'lar da vardı. Her biri oyunu kararlı şekilde deneyimlememizi sağlayacak şekilde, stüdyonun acı dolu çabalarıyla düzeltildi.

Kısacası God of War gibi ses getiren bir serinin başarısının ardındaki sıkıntılar da bir o kadar büyük. Ekibin bu süreci başarıyla atlatıp seriyi daha ileriye taşımaları büyük bir başarı. God of War hakkındaki tüm haber ve içeriklerimize buradan erişebilirsiniz.

Oyun Haberleri