God of War'ın yönetmeni Cory Barlog GDC 2019'da yaptığı bir sunumda oyun üzerinde 1 yıl çalışmasının ardından devamlılığı için senaryosunun yeniden yazıldığını açıkladı.
Barlog oyunu yazmadan önce SIE Santa Monica'nın seriyi yeniden başlatmadan, sadece oyunun genişletileceği konusunda ikna etmek istedi. God of War'da var olan mitolojileri "bütün bir evrendeki galaksilerle" karşılaştırdı ve hepsinin eş zamanlı olarak birlikte var olduklarını ve sadece coğrafya olarak ayrıldığını belirtti. Bunu temel olarak kullanarak, oyunu yeniden başlatmaktan kaçınarak bu oyunu nasıl tanımlayacağını bulmak zorunda kaldı.
Barlog: "Ona yeniden başlatma diyordum, ama yeniden başlatma olarak adlandırmaya devam etmek istemediğimi biliyordum. Çünkü birçok insan bu yanlış anlamalara ve yeniden başlatmanın ne olduğu ile birlikte gelen tüm yüke maruz kalacaktı. Zaman çizgisine devam edeceğiz ve hissiyatı yeniden icat keşfedeceğiz. Kratos'un karakterini geliştirmek için çok çalıştık, neden hepsinden vazgeçelim? Karakterin hayatının birinci bölümü gibi ilk 7 oyunu düzeltiyoruz." dedi.
Başlangıçta oyunun eğlenceli ve erişilebilir olmasını sağlamak, yakın ve kişisel bir mücadeleye odaklanmak ve gerçek, sürükleyici ve etkileşimli bir dünyaya yerleştirmek de dahil olmak üzere ekibin uyduğu oyun temelleri vardı. Bu temeller Barlog'la gelişti ve ekip sürekli üzerinde çalışıp oyuna başladı:
"İlk yıl, insanlara 'bunu yapmamız gerektiğini' söylediğimi ve sonra tamamen batırdığımı söylediğim birkaç nokta var, bu yüzden senaryoyu 1 yıl sonra yeniden başlatmak zorunda kaldım ve o yanlış senaryoydu. Dikkat etmiyordum, ana karakterler hakkında bunu yapamıyordum ve hikaye biraz sapmaya başladı."
Barlog God of War'ın; karmaşık karakterlere sahip basit bir hikayenin nasıl olması gerektiği ve anlatının hem geliştirici hem de baba olarak Kratos için döngüyü kırma etrafında tasarlanması gerektiği gibi kendisi için belirlediği birkaç kurala uyduğundan emin oldu.
"Stüdyo olarak bizim için döngüyü kırıyordu, [son oyunun üzerine inşa ediliyordu ve Kratos'un döngüsünü kırıyordu] ve zavallı bir baba olmanın olarak dünyayı suçluyordu. Bu döngüyü kırmanın anahtarı bir baba-oğul hikayesi olacaktı... Sonunda baba ve oğul arasındaki ilişkiyi bildiğinizi varsayan bir hikaye yazdım."
Barlog God of War'ın senaryosunu yeniden yazmaya başladığında temel karakterlere odaklandı ve hepsi karakter gelişimine odaklanıyor: anlatı, dövüş ve keşif. Bunu başarmak için silah ve zırh geliştirmesi veya Kratos'un Atreus'a nasıl bir tanrı olunacağını öğretmesi ve Atreus'un Kratos'a nasıl insan olunacağını öğretmesi gibi karakter gelişimleri gerekiyordu.
Sonunda Barlog oyunu Sony Worldwide Studios başkanı Shuhei Yoshida'yla ilkelerini tartıştı ve God of War'ın hikayesini "Baba ve Oğul" olarak değiştirdi. Bu ilişkinin, hikayenin özü ve karakter gelişimi için ne kadar önemli olacağını örnek olarak açıkladı.
Bu aşamada Barlog God of War'da dövüşün yakın, derin ve kişisel olmasına ve her zaman drama bağlamında olmasına odaklandı. Benzer şekilde keşfin oyuncuyu güçlendirmesi ve vurgulaması gerektiğine de işaret etti. Bir bütün olarak karakter gelişimi, Kratos ve oğlunun mekanik ve aksiyonlarla değiştiğini, oğluna ilerlediklerini öğrettiğini görecekti.
Barlog, Mad Max'in yaratıcısı George Miller'in ona; "Hikayelerini her zaman dramalaştırmaları" ve yazarların arka planı en etkin ve dramatik şekilde doldurulmaları gerektiğini söylediğinden bahsetti. Böylece God of War hikayeyi izlemek yerine oynama anlayışıyla ve nihayetinde ortaya çıkardığı dramayla yeniden doğdu.
Barlog daha önce 2016 yılının sonuna kadar Atreus ismine karar veremediğini ve ondan vazgeçmeyi düşündüğünü açıklamıştı. Ayrıca başlangıçta oyunu basitçe God of War olarak adlandırması gerektiğinden emin olmadığını ve ilk olarak God of War 4 olarak adlandırmayı düşündüğünü de belirtti.