God of War yönetmeni Cory Barlog, Sony Santa Monica'nın geçtiğimiz yıl çıkardığı PS4'e özel oyununun erken planlama aşamalarında Kratos'u oyundan çıkarmayı tartıştığını açıkladı.
Barcelona'daki Gamelab etkinliğinde Eurogamer'a konuşan Barlog: "Tartışmanın başlarında, insanlar Kratos'tan kurtulmamız gerektiğini söylüyorlardı. 'Can sıkıcı, bitti' diye düşünüyorlardı." dedi. Kratos oyun dünyasında anti-kahramanların az olduğu bir dönemde ortaya çıktı. İlk olarak 2005 yılında tasarlandı ve pek beğenilmedi. Ancak 3 ana oyundan sonra God of War ekibinin bazı üyeleri Kratos'un doğru yolda olduğunu hissetti.
Barlog'a göre; geliştirme ekibi Kratos'un anti-kahraman tasarımı ilk God of War üçlemesinde kullanıldığı için yeni oyunun yeni bir kahramana ihtiyaç duyduğunu hissetti. Tartışma mitolojinin Kratos'un karakteri için değil seri için önemli olduğu yönündeydi. Ancak Barlog böyle bir adamı en kötü dürtülerinden kurtarmakla ilgili anlatılacak harika bir hikaye olması gerektiğini savundu: "Gerçekten karakterden hoşlanmadılar. Yeni bir karakter istediler. İyi bir fikir olduğunu düşünmeleri için çok ikna edici oldu."
Kratos'un değişmesinin sebebi oyunda öğrenciniz olan oğlu Atreus, ancak ilk başta onun da hikayeden çıkarılması düşünülüyordu. Barlog: "Kratos'un bir oğlu olması başlangıçta desteklenen bir karar değildi." diyor.
Sony Santa Monica God of War'ın yaşlı muhafızına eşlik edecek bir karakterden endişe duyuyordu. Ancak Barlog oyunda Kratos'a eşlik edecek bir karakterin nasıl olması gerektiği konusundaki en iyi örneğin Naughty Dog'un popüler oyunu The Last of Us olduğunu belirtti: "Oyuncu deneyiminin yok olmasını önlemek için birkaç basit kurala ihtiyacımız vardı."
Atreus ile gelen baskı gelişimin ortalarında doruğa çıktı. Animatörler ve programcılar karakterin oyundaki rolünü anlamak için epeyce çabaladılar. Barlog: "Atreus'u tamamen çıkarmayı düşündüğümüz bir noktaya geldik. Çoğunlukla bütçe yüzündendi." diyerek durumun ciddiyetini açıklıyor. Atreus'un olmadığı yedek God of War senaryosu yazdı, ancak yönetime gönderilmedi.
God of War'da hem Kratos'un yeniden tanımlanması, hem de Atreus'un dahil edilmesi, Barlog'un Sony'den uzak olduğu dönemde film yönetmenleriyle çalışma deneyimlerini yansıtıyor. Skyfall ve Road to Perdition'ın yönetmeni Sam Mendes onun anahtar ilham kaynağı.
Barlog karakterlerin bağındaki en büyük ilham kaynağının baba olma anıları olduğundan da bahsetti: "Kafama yatması birkaç yıl aldı ve Sony'ye döndüğümde hayatımdaki en büyük şeyin oğlumun doğması olduğunu düşündüm." God of War'da kendi hayatından da bir şeyler yazdığını ve stüdyodaki diğer üyelerin kendi kişisel duygularını tanımlamasına izin verdiğini de sözlerine ekledi.
God of War, 2018'in en iyi oyunlarından biriydi ve geçtiğimiz yıl birçok önemli ödül aldı. Daha insani, zayıf noktaları olan Kratos ve oğlu Atreus büyüleyici bir baba-oğul hikayesinin temelini oluşturdu.