Blizzard Entertainment'tan Natasha Miller, Overwatch'ın takdir sisteminin toksik davranışları %40'a kadar azaltmaya yardımcı olduğunu açıkladı. Geçtiğimiz hafta Oyun Geliştiricileri Konferansı'nda (GDC 2019) konuşan Miller, sürekli takdir almayan oyuncuların takdir seviyesindeki düşüşten dolayı bu seviyeye tekrar ulaşmaya teşvik ettiğini söyledi.
Overwatch'ın takdir sistemi oyuncuların maç sonunda takım arkadaşlarını ve rakiplerini; iyi takım arkadaşı, sportmenlik ve liderlik gibi çeşitli kategorilerde desteklemelerini sağlıyor. Oyuncular takdir aldıkça seviye atlıyorlar.
Miller: "Eğer takdir alamazsanız ve seviyeniz düşecek. Bu genellikle oyuncuların aynı seviyeye geri dönmek ve devam etmek istemesine neden oluyor, kurtuluşa giden bir yol sunuyor." dedi.
Blizzard ayrıca seviye atlayan oyuncuları eşya kutularıyla da rastgele ödüllendiriyor, ancak Miller geliştiricilerin bunu geliştirirken biraz tereddütte kaldığını ortaya koydu:
"Bizim için gerçekten büyük bir tartışma oldu. Baskı olarak değil içten iyi olmalarını istedik. düşmüş olsanız bile geri dönebilirsiniz. Oyuncular herhangi bir rastgele kontrol sırasında düşmüşlerse ödül alacaklardı."
Overwatch'ın Looking for Grup özelliğini kullanan oyuncular, gruba katılmak için bir gereklilik olarak belirli bir seviye ekleyerek daha düşük takdir seviyesine sahip olanlardan kaçınabiliyor.
Miller ayrıca Overwatch oyuncularının yüzde 50 ila 70'inin geçen yıl bu özelliğin gelmesinden bu yana takdir verdiğini açıkladı. Ancak Overwatch'ın oyuncuları başkalarını desteklemeye teşvik etmek için küçük bir XP bonusu sunduğunu belirtmekte fayda var.
Onay sistemini eleştirenler arkadaşlarıyla oynayanların yalnızca arkadaş listesinde olmayanları desteklemelerine izin verilmesini yanlış buluyor. Sonuç olarak birçoğu iyi davranışlarına rağmen takdir seviyelerini kaybediyor.
Miller konuşmasını Blizzard'ın Overwatch'taki kötü davranışlarla mücadeleye devam edeceğini ve gelecekte daha fazla sistem uygulayabileceğini söylerek konuşmasını sonlandırdı.