Eidos Montreal başkanı David Anfossi, Shadow of the Tomb Raider'ın; 75 milyon dolar ila 100 milyon dolar arasında bir maliyetle ve ekstra 35 milyon dolarlık pazarlama bütçesiyle geliştirildiğini açıkladı.
Anfossi konuyla ilgili yapılan bir röportajda: "Shadow of the Tomb Raider ve diğer AAA tek oyunculu oyunlar 75 milyon ila 100 milyon dolara mal oluyor. Ve bu sadece prodüksiyon, tanıtımlar da 35 milyon dolara yakın." diye konuştu.
"Bu yüzden kesinlikle bir baskı var. Bundan kaçınamayız. Ama aynı zamanda bu, kuluçka projeler ve küçük şeyleri denemek için... Bize bazı şeyleri test etme, hazırlama ve güvence altına alma şansı veriyor ve biraz riskli."
AAA tek oyunculu oyunların, mikro ödemelere ya da çevrimiçi deneyime sahip olmaması bu noktada geçerli bir sorun.
Anfossi bu konuda: "Çevrimiçi modlar benim için tek oyunculu deneyimi unuttuğumuz anlamına gelmez. Bu deneyimin bir parçası olabilir. Veya aynı zamanda çok oyunculu şeyler denememiz anlamına da gelebilir." diye ekledi.
Shadow of the Tomb Raider Mart ayında resmen açıklandı. Oyun dört sürüm ve bir sezon geçişi ile çıkış yapacak.