Square Enix 3. çeyrek kazançlarını açıklamak için yatırımcılarla bir araya geldi. Başkan Yosuke Matsuda, Shadow of the Tomb Raider'ın "zayıf bir başlangıç" yaptığını söyledi. Oyun geçtiğimiz Eylül ayında yayınlandı ve 31 Aralık itibarıyla 4.12 milyon sattı.
Matsuda, Shadow of the Tomb Raider'ın ardından Aralık ayında çıkan ve yine bekleneni veremeyen Just Cause 4'ün önümüzdeki çeyrekte satışları arttırmaya devam edeceğinden umutlu. Dragon Quest Builders 2 ile birlikte bu iki oyun yeterince iyi satmadı. Şirketin net satışları geçen yılın aynı dönemine göre %4.8 düşerken, toplam karı yıldan yıla %60.1 oranında düştüğü ve Square Enix'e güçlü bir çeyrek geçirmedi.
Yavaş giden satışların nedenini de açıklayan Masuda, her iki oyunun da oyuncuların rekabet ortamındaki diğer oyunları tercih etmelerini engelleyecek kadar yeni bir deneyim sağlayamadığını belirtti. Yine aynı şekilde Shadow of the Tomb Raider da kalabalık sonbahar periyodunda ve efsanevi yapımların arasında geri planda kaldı. Ayrıca kutulu satışlarından dijital indirmelere doğru bir kayma görüldüğünü, birçok oyunun bu alanda birbiriyle rekabet içinde olduğunu da ekledi. Bu nedenle yeni bir oyun çıkarmadan hemen öncesinde önemli ölçüde reklam yapmak gerekiyor.
Square Enix kaynaklarını daha verimli bir şekilde kullanmak için gelecek mali yılda 11 iş departmanını yeniden düzenlemek ve güçlendirmek istiyor. Muhtemelen piyasaya sürülecek yeni oyunlarda benzer bir performanstan kaçınmak istiyorlar.
Shadow of the Tomb Raider için en son The Nightmare DLC'si sunulmuştu. Henüz oynamadıysanız Shadow of the Tomb Raider'ın ücretsiz demo sürümünü deneyebilirsiniz.