Ubisoft merakla beklenen yeni oyunu Watch Dogs Legion oldukça iddialı olacak. Ubisoft Toronto ekibi Legion'da oyuncuların Londra şehrinde herhangi bir NPC'nin rolünü üstlenmelerini sağlayacak yapay zeka teknolojisiyle harikalar yaratıyor. Ancak teknolojideki gelişmeler teste tutulanların hepsini kapsamıyor ve görünüşe göre kalite kontrolü sınırlarına ulaşıyor. Bir Ubisoft geliştiricisine göre bu tür deneyimler için yapılan insanlarla yapılan testlerinin yakında otomatik sistemlerle birleştirilmesi gerekebilir.
Stevivor'a konuşan Watch Dogs Legion'ın Ortak Yapımcısı Shelley Johnson, oyunun geliştirme süreciyle ilgili karmaşıklıkları ele aldı. Elbette NPC sistemi oldukça karmaşık bir sistem ve kendi kendine işliyor. Yine de, Johnson'a göre sistemin test edilmesi beklenmedik bazı sorunlara yol açtı. Yani insan testinin sınırlarına ulaştı:
"Dürüst olmak gerekirse Ubisoft için böyle bir oyun insan testinin sınırlarını fark ettiğimiz ilk test - QC [kalite kontrol]. Gerçekten oyunun karmaşıklığından dolayı, test ederken yapay zekanın ağır yükün bir kısmını kaldırması için gereken kaynak ihtiyacını aşıyoruz."
Watch Dogs Legion'ın geniş kapsamı ve onu çalıştıran sistemler göz önüne alındığında test edilmesinde sıkıntı olması pek de şaşırtıcı değil. Deneyimin temelinde Ubisoft'un devasa ilişkisel veri tabanı olan Census yatıyor. Census, Legion'ın bir seferde çok sayıda karakter üretmesine izin veriyor. Elbette bunlar olurken arka planda hayat devam ediyor.
Yaratıcı Yönetmen Clint Hocking daha önce yaptığı açıklamada; Watch Dogs Legion'daki karakterlerin bir arka planı ve mesleğine uygun bir yaşamı olacağını belirtmişti. Mesleğine göre para kazanacak ve şehrin kendisine uygun bir bölgesinde yaşama olasılığı yüksek olacak. Oyundaki her NPC bu şekilde anlık üretime ihtiyaç duyacak. Tüm bunlar göz önüne alındığında kalite kontrolünün revizyona ihtiyaç duyması şaşırtıcı değil.
Watch Dogs Legion 6 Mart 2020'de PlayStation 4, Xbox One, PC ve Stadia'ya gelecek.