Son zamanlarda ortaya çıkan söylentiler PlayStation 5'in yerel (native) 4K oyunları 60 FPS'de çalıştıramayacağı iddia ediliyor. İddialar her ne kadar saçma olsa da, geliştirici Teamkill Media'dan yapılan açıklama; yeni nesil PS5 konsolunun gerçek 4K 60 FPS performansına rahatlıkla çıkacağını ortaya koyuyor.
PlayStation 5 hakkındaki bu iddialar, sektörden bazı kaynakların konsolun 4K çözünürlüğe ulaşmakta zorlandığına dair söylentileri paylaşmaya başlamasıyla ortaya çıktı. Güvenilir Resident Evil sızıntılarıyla bilinen Dusk Golem'e göre PS5 geliştirici kitleri olan geliştiriciler, konsolun özellikle 4K oyunlarda sıkıntı yaşadığını ve bu nedenle çok sayıda sahte 4K göreceğimizi belirtti. Ayrıca Xbox Series X'in daha ucuz bir seçenek olacağını ve gerçek 4K çözünürlük sunmakta zorlanmayacağını öne sürdü.
Bir oyun geliştiricisinden PlayStation 5 hakkındaki iddialara yanıt geldi
Sahte 4K, bir görüntüyü yerel 4K'yı taklit etmek için 1080p'den veya daha yüksek çözünürlüklerden 4K'ya sığacak şekilde yükselten bazı yazılım hilelerinden yararlanmak anlamına geliyor. PlayStation 5 hakkındaki bu tarz iddiaların gerçeği yansıttığına inanmak zor.
Bir Twitter kullanıcısının, FPS korku oyunu Quantum Error'un 4K 30 FPS optimizasyonunda sıkıntılar yaşadığını ortaya atmasıyla birlikte. Oyunun geliştiricisi Teamkill Media'den yanıt geldi. Teamkill Media'ya göre Quantum Error, optimize edilmemiş haliyle 4K 65-70 FPS'de çalışıyor. Geliştiricinin oyunun lansmanda 60 FPS'ye ulaşacağına dair hiçbir endişesi yok.
Killteam Media gibi nispeten daha küçük çapta bir stüdyonun bu kriterleri karşılayabildiği düşünüldüğünde, sektördeki devlerin böyle bir sorun yaşayacağına dair şüpheler yersiz geliyor. PlayStation 5, oyuncuları gerçek 4K deneyimiyle buluşturacak.
PlayStation 5'in yıl sonuna doğru piyasaya sürüleceğini biliyoruz. Ancak konsolun çıkış tarihiyle ilgili hâlâ net bir açıklama gelmedi. Microsoft, Xbox Series X'in Kasım ayında geleceğini açıkladı ve PS5'in de benzer bir lansman penceresi sunması olası görünüyor.