Sony PlayStation Vita üretimini resmi olarak durdurdu

Sony sonunda PlayStation Vita'nın üretimine son verdi. Şirket, PS Vita'nın resmi ürün sayfasında platformun kalan iki modelinin de üretiminin durdurulduğunu açıkladı.PlayStation Vita'nın sona yaklaştığı zaten biliniyordu. Sony...

Sony sonunda PlayStation Vita'nın üretimine son verdi. Şirket, PS Vita'nın resmi ürün sayfasında platformun kalan iki modelinin de üretiminin durdurulduğunu açıkladı.

PlayStation Vita'nın sona yaklaştığı zaten biliniyordu. Sony yöneticisi Hiroyuki Oda geçen yıl yaptığı açıklamada cihazın tüm versiyonlarının üretimi ve satışının bu yıl sona ereceğini söylemişti. Ayrıca el konsolunun geleceği için herhangi bir planları olmadığını açıkça belirtmişti. Geçen ay üretimdeki iki modelin (Black ve Aqua Blue) sayfasında satışların durdurulması planlandığı belirtiliyordu.

Sony, 2013 yılından itibaren yatırımcı raporlarında platformun satışlarını düzenli olarak yayınlamayı bıraktı ve bu nedenle PlayStation Vita'nın yedi yıllık ömrü boyunca satışları için resmi bir rakam yok. Üçüncü taraf şirketler tarafından yapılan tahminlere göre PS Vita 10-15 milyon aralığında bir performans sergiledi.

Sony 2015 yılında PlayStation Vita için oyun yapmayı bıraktı ve 2018'de cihazın fiziksel oyunlarının üretimini durdurdu. Son darbe de PlayStation Plus'tan geldi ve abonelik servisi Mart 2019 itibarıyla PS Vita için (ayrıca PS3 için de) aylık oyunlar vermeyecek.

İlk PlayStation Vita (PCH-1000) 17 Aralık 2011'de Japonya'da ve 15 Şubat 2012'de Kuzey Amerika'da piyasaya sürüldü. Ardından gelen ince model (PCH-2000) 2013 ve 2014 yıllarında satışa çıktı. PlayStation Portable'ın konsol kalitesinde video oyunları, görseller ve deneyimleri taşınabilir hale getirmek için kurduğu temeli PS Vita daha ileriye taşımaya çalıştı. Piyasaya sürüldüğü günlerde mobil oyunlar akıllı telefonlarda ve tabletlerde hızla gelişiyordu. Haliyle bu durum cihazın popülerliğine darbe vurdu.

Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios başkanı Shawn Layden 2017'de yaptığı açıklamada: "PlayStation Vita topluluğu kritik kitleye ulaşamadı. Bu nedenle geliştirme topluluğu bunun arkasına geçmedi ve bu nedenle yeni kitlelere ulaşamadı. Hızlı bir negatif sarmal etkisi var." demişti.

Haberleri