Nvidia, 2014 yılında Ultra Düşük Hareket Bulanıklığı'nı (ULMB) piyasaya sürdü ve 2023'te şirket, Ultra Düşük Hareket Bulanıklığı 2'yi (ULMB2) piyasaya sürdü. Her iki teknoloji de arka ışığın yanıp sönmesi adı verilen bir teknik kullanarak ekrandaki/monitördeki hareket bulanıklığını azaltmayı amaçlıyor. Ancak ne ULMB ne de ULMB2 değişken yenileme hızıyla (VRR) çalışmaz. VRR, monitörün yenileme hızıyla grafik kartının çıkışını senkronize eden bir özelliktir. AMD FreeSync, Nvidia G-Sync ve VESA Adaptive Sync dahil olmak üzere birçok biçimde sunulmaktadır. Bu sorunu çözmek için Nvidia, CES 2024'te yeni bir teknoloji başlattı ve adı Nvidia G-Sync Pulsar oldu.
Nvidia G-Sync Pulsar özelliğiyle iki teknolojiyi birleştiriyor
Basın bülteninden anladığımız kadarıyla G-Sync Pulsar, ULMB2 ile VRR'yi bir araya getiriyor. Bu, değişken yenileme hızıyla birlikte yanıp sönen arka ışık sunarak insanların aynı anda monitörde yüksek yenileme hızının ve düşük hareket bulanıklığının keyfini çıkarmasına olanak tanıdığı anlamına geliyor. Başka bir deyişle, grafik kartından gelen çıktı, monitörün yenileme hızı ve monitörün arka ışık yanıp sönme frekansı senkronize edilir. Bunu başarmak zor gibi görünse de Nvidia, çözümü yeni bir algoritma ile bulduğunu söylüyor.