EA, Visceral Games'i ekonomik sebeplerden ötürü kapatıyor!
Arizona, Scottsdale'deki Credit Suisse 21st Annual Technology konferansında, yatırımcılar için bir sunum sırasında Electronic Arts Finansal Sorumlusu Blake Jorgensen, Visceral Games'in kapatılması hakkında konuştu.
Jorgensen, VisceralGames'in son beş ya da altı yıl içinde küçüldüğünü ve Electronic Arts için alt ölçek olan yaklaşık 80 geliştiriciye düştüğünü belirtti. Az sayıdaki geliştiricinin sebeplerinden biri de, yeni Star Wars macerasını geliştirmeye yönelik desteklerin Montréal'deki EA Vancouver ve Motiv tarafından sunulmasıydı.
Stüdyo "oynanışı ileri seviyeye taşıyacak" bir oyun yapmaya çalışıyordu ve Electronic Arts onları teftişe devam ediyordu. Ancak, bugün insanların artık sevmediği, 5-10 yıl öncesinde olduğu gibi "çizgisel oyunlar" görmeye devam ettiler...
Ekonomik sebepler ön planda
Ekonomik hesaplama yapmak kolay olmasa da, yayıncı stüdyonun masraflarını telafi edemeyecekleri sonucuna varmıştı, bu nedenle kapatma kararı verdiler. Şu anda, geliştirilen oyun bölümleriyle neler yapılabileceğine bakıyorlar. Başka bir stüdyo ile yapılabilecek farklı bir tarzda mı, yoksa başka oyunlarda bu kısımlar tekrar kullanılabilir mi ona bakıyorlar.
Sonuçta, bu ekonomik bir karar, ancak geliştiricilerin "büyük bir kısmı" yayıncı EA'nın organizasyonu içindeki diğer oyunlarda yeniden çalıştırılıyor.
Jorgensen ayrıca, yayıncının bu tür bir operasyonu mümkün olduğunca erken zamanda yapmaya çalıştığını ve projeler bitene kadar "bu durumun biraz daha uzamasına" izin verdiklerini açıkladı. Ancak sonuçta "Bir şey üzerinden çok para kazanamayacağınızı fark ederseniz, köprüleri yıkarsınız." İşte bu yüzden stüdyoyu kapatmaya karar verdiler.