Geliştiriciler E3 öncesi ortaya çıkan sızıntılar hakkında konuştu
Büyük etkinlikler öncesi ortaya çıkan sızıntılar hem üreticiler, hem de oyuncular için risklere yol açabiliyor. Kabul etmek gerekir ki, sızıntı ve söylentiler haberciliğin bir parçası olmakla birlikte projelere potansiyel olarak zarar verebiliyor.
Santa Monica Studios'tan Cory Barlog, CD Projekt RED'den Marcin Momot ve Ubisoft'tan Julian Gerighty gibi birçok isim, geliştiricilerin E3 gibi etkinliklerde sürprizler sunmak için çok çalıştıklarını ve sızıntıların zarar verebileceğini söyledi. Tartışmaları ateşleyen, sızıntılar ve verdiği bilgilerle bilinen Kotaku editörü Jason Schreier'ın tweet'iyle başladı:
As fun and exciting as E3 press conference surprises can be, please don't let billion-dollar corporate marketing convince you that it's a "spoiler" to know about a game announcement two days before you're supposed to - makes for an unhealthy culture, really
— Jason Schreier (@jasonschreier) 8 Haziran 2019
"E3 basın toplantısı sürprizleri eğlenceli ve heyecan verici olabilir; lütfen milyar dolarlık kurumsal pazarlamanın, sizi 2 gün önce bir oyun duyurusu hakkında bilgi sahibi olmanın "spoiler" olduğuna ikna etmesine izin vermeyin - sağlıksız bir kültür için, gerçekten"
Endüstriyi eleştiren bu sözlerin ardından Schreier ve yukarıda bahsedilen geliştiriciler arasında hafif bir tartışma oldu:
God of War'ın yönetmeni Cory Barlog: "Bunu yazarken acı çeken tek tarafı öcü şirketlermiş gibi göstermek, dünyaya ilk kez bir şey göstermek için kıçlarını yırtan yetenekli geliştiricileri gerçekten de ötekileştiriyor. Milyar dolarlık kurumsal bir pazarlama makinesi olmayabilirim, ancak acımasızca yazılmış bir sızıntının ortaya çıkmasıyla, insan olan geliştiricilerin bunu nasıl duyuracağıyla ilgili arzusunu hesaba kattığınızda gerçekten spoiler olduğu birçok durum vardır." dedi.
CD Projekt RED'in global topluluk lideri Marcin Momot ise şunları aktardı: "Spoiler her zaman spoilerdır ve insanların aylarca veya bazen yıllarca süren zorlu çalışmalarını mahvetmek asla iyi birşey değil. Resmi duyuruları bekleyen ve kutlayan gerçek hayranlardan bahsetmiyorum bile."
Ubisoft'tan Gerighty de aynı duyguları tekrarladı ve geliştiricilerin çalışmalarını ilk kez, düzgün bir şekilde sunmak için çok çalıştıklarını, kötü yazılmış makalelerin ya da ekran dışı videoların etkinliklerden önce ortada dolaşmasının "kırıcı" olabileceğini söyledi.
Sizce sızıntılar oyun dünyasına ve geliştiricilere zarar veriyor mu? Ortaya çıkan haberlerin spoiler olduğunu düşünüyor musunuz? Yorumlarda fikirlerinizi belirtebilirsiniz.