God of War'ın yönetmeni, yeni nesilde oyunların fiyat artışını yorumladı
Yeni nesil konsollar, grafik, ses ve oynanış tarafındaki geliştirmelerle oyun dünyasında devrim yaratacak. Bu değişim, stüdyolara daha yüksek maliyet olarak geri dönecek. Analistlere göre yüksek geliştirme maliyeti oyunların fiyatlarında artışa neden olacak. God of War'ın yönetmeni Cory Barlog, PS5 ile oyunların fiyat artışı hakkında görüşlerini açıkladı.
Eski PlayStation başkanı Shawn Layden'ın yanı sıra sektörün önde gelen yayıncıları ve geliştiricileri, AAA oyun geliştirme ve fiyatlandırma modellerinin uzun süredir sürdürülebilir olmadığını dile getiriyordu. Barlog'a göre yeni nesil konsollarla birlikte oyun fiyatlarının artması gerekiyor.
God of War'ın yönetmeni oyun içi mağaza tuzağını eleştirdi
God of War'ın yönetmeni, oyun içi satın alımların geldiği noktayı eleştirerek, onun yerine oyun fiyatlarında tek seferlk bir artışın daha iyi olacağını savundu. Barlog Twitter'dan yaptığı paylaşımda, "Oyunlarında artışa gitmek gerekiyor. Ben oyun fiyatlarının artmasını, mikro ödeme cehennemine dönen bazı oyunlara tercih ederim" ifadelerini kullandı.
Eski Sony yöneticisi Shawn Layden da AAA oyunların artan maliyeti nedeniyle günümüzde sürdürülebilir olmadıklarını ifade ederek, oyun endüstrisindeki 25 yıllık kariyerinde oyun fiyatlarının hep aynı kaldığına dikkat çekmişti. The Last of Us'tan örnek veren Layden, "Bu işe başladığımdan beri fiyatı 59,99 dolardı, ancak oyunların maliyeti on kat arttı" diyerek, bu modeli devam ettirmenin zor olduğunu belirtmişti.
PS4'e özel God of War efsanesinin başarılı yönetmeni, oyuncuların cebindeki paraya göz diken mikro ödeme sistemini eleştirerek, tek seferlik bir fiyat artışı olmasını destekliyor. Sektörün gidişatı için şimdilik bir tahminde bulunmak zor. PS5 ve Xbox Series X geldiğinde fiyatlandırmanın ne yönde ilerleyeceğini göreceğiz.