The Last of Us yönetmeninden Red Dead Redemption 2'ye eleştiri
Red Dead Redemption 2 geçtiğimiz seneye damga vuran oyunlardan ve The Game Awards'ta En İyi Ses Tasarımı ve En İyi Anlatı dahil olmak üzere birçok ödül kazandı. Ayrıca olumlu eleştirilerle incelemelerden oldukça yüksek puanlar aldı. Ancak, The Last of Us ve Uncharted 4: A Thief's End gibi destansı oyunların yönetmeni Bruce Straley, Rockstar'ın açık dünya vahşi batı oyununa ilginç eleştirilerde bulundu.
Straley, Twitter'da Matthew Gallant tweetine cevap olarak; oyunun en sinematik anlarından birini ara sahne yerine, oynayarak geçtiğini belirterek birçok Red Dead Redemption 2 görevinde olduğu gibi rahatsız olduğunu açıkladı.
The game killed me when I tried to flank in that mission - like so many RDR2 story missions. They need me to do what the story requires & continually remove my choices. The env was open & I had the skills, but they punished me for thinking for myself instead of rewarding me. ☹️
— Bruce Straley (@bruce_straley) 14 Ocak 2019
"RDR2 hikayesindeki birçok görevde olduğu gibi bu görevde yer almaya çalışmak beni öldürdü. Hikayenin gerektirdiğini yapmamı istiyorlar ve sürekli olarak seçimlerimi kaldırıyorlar. Çevre açıktı ve becerilerim vardı, ama beni ödüllendirmek yerine kendimi düşündüğüm için cezalandırdılar."
Straley'in en göze çarpan eleştirilerinden biri, Red Dead Redemption 2'nin hikaye görevlerinde oyuncu özgürlüğünün bulunmamasından kaynaklanıyordu. Oyunun destansı bir hikaye anlatmak istediğini, ancak bunun etkileşimin amacını yitirdiği, seçimlerden yoksun şekilde yapıldığını savundu. Ayrıca Straley Red Dead Redemption 2'nin hikaye anlatısının önemli noktalarını kaçırdığını belirterek, "oyun bana güvenmiyor" yorumunda bulundu.
Red Dead Redemption 2'nin anlatı ve etkileşimi nasıl ele aldığı konusunda ilginç bir eleştiri. Kimileri bu fikre katılsa da aynı taraftan bakmayan oyuncular da var. Red Dead Redemption 2 hakkında daha fazlası için detaylı incelememizi okuyabilirsiniz.