Ubisoft'a göre açık dünya oyunlar daha sürdürülebilir
Assassin's Creed serisi açık dünya oyunlarına geçtiğinden beri kapsamı sürekli genişledi. Assassin's Creed Odyssey elbette serinin şimdiye kadarki en geniş oyunu ve Ubisoft bu yönde ilerlemekte ısrarcı görünüyor. Yine de yayıncı birden fazla açık dünya serisi geliştirdiğinden böyle bir modelin sürdürülebilir olup olmadığı merak konusu. Görünüşe göre Ubisoft CEO'su Yves Guillemot oyun dünyalarının genişliği ve sürekli büyüyen pazar karşısında sürdürülebilirliği bir sorun olarak görmüyor.
GamesIndustry.biz ile yapılan röportajda Guillemot konuyu genel olarak ele aldı. Ubisoft patronu dünya çapında oyuncu sayısının çok fazla olduğunu ve bunun oyun endüstrisinin büyümesine devam etmesini sağladığını belirtti:
"Sürdürülebilir çünkü dünya büyük ve oyunlarımızı oynayabilecek oyuncu sayısı çok fazla. Son birkaç yılda oyunlarımızı oynayan oyuncu sayısının arttığını görüyoruz. Yeni pazarlar açılıyor ve oyunlar eskisinden çok daha uzun sürüyor. Dolayısıyla şu an yatırımları arttırmaya devam edebileceğimizi görüyoruz çünkü oldukça uzun vadeli bir getiriye sahip olabileceğimizi biliyoruz."
Diğer yandan oyuncular da bu yatırımlardan büyük ölçüde faydalanıyor. Guillemot'a göre ortalama bir oyuncu Assassin's Creed Odyssey'de yaklaşık 60 saat geçiriyor. Dolayısıyla oyuncular serinin önceki oyunlarından çok daha fazlasını elde ettiler. Ubisoft'un canlı hizmet modeli oyunlara sürekli olarak yeni içerik gelmesini sağlıyor ve oyuncu topluluğunu canlı tutuyor. Guillemot şöyle devam etti:
"Ekibimiz oyun çıktıktan sonra durmuyor. Oyuncuların içinde yer almayı sevdikleri evrenlerde kalabilmeleri için içerikler yaratmaya devam eden geliştirici takımlarımız var. Bazı oyuncuların bu oyunlarda satın aldıkları eşyalar ekiplerimize ekstra içerik oluşturmaya devam etme şansı veriyor."
Assassin's Creed Odyssey ile birlikte Ubisoft'un sunduğu ücretli ve ücretsiz içerik modeli, yayıncı için verimli çalıştı. Ghost Recon: Wildlands de Odyssey'e benzer bir modelde ilerliyor. Ubisoft, Odyssey'i diğer oyunları için şablon olarak kullanarak sistemi daha ileri taşıyabilir.