Fallout 76 incelemesi: Yeni Fallout bekleneni veremedi
Fallout Bethesda Game Studios için hep en önemli kozlardan biri oldu. Serinin yeni oyunu Fallout 76 kendini uzun yıllar hatırlatacak. Ancak iyi bir şekilde değil... Çok oyunculu nükleer kıyamet sonrası oyun hata ve performans sorunlarıyla dolu teknik bir hata denebilir. Fallout 76 sadece hatalar ve kare hızı sorunlarıyla değil, pazarlama noktasında da başarısız ve içi boş hissettiriyor.
Fallout 76'nın çekirdeği, sevilen bir açık dünya oyunu olan Fallout 4'ten alındı. Her ne kadar Fallout 4'ün rol yapma unsurları hayal kırıklığı olsa da keşif, mutantları vurma, ganimetler, görevleri tamamlama, kaynakları araştırma, seviye atlama ve işçilik gibi oyun döngüleri iyiydi ve bağımlılık yapıyordu. Aynı oyun döngüsü Fallout 76'da da var, ancak 2018'de hem görsel hem de mekanik olarak modası geçmiş bir açık dünyaya yerleştirildi.
Sonuç olarak Fallout 76 tam oyun fiyatına satılan, Fallout 4 için fan yapımı çok oyunculu bir mod gibi hissettiriyor. Bu yüzden Fallout 4'e benzer şekilde, 2015 yapımı oyundaki aynı hataların çoğu görülüyor ve deneyimin çevrimiçi olması sadece sıklıklarını arttırmış diyebiliriz. Dahası, oyunun yükseltilmiş olan motoru, hala çok sayıda düşman grubuyla ya da yoğun alanlarla baş edemiyor. Savaşta ve savaş dışında sürekli olarak dengesizleşiyor ve saniyede 30 kareyi sürdürme mücadelesi veriyor. Teknik düzeyde büyük bir utanç...
Fallout 76 nükleer sonrası, eşsiz bir açık dünya
Bethesda Fallout 76'yı sürekli güncelleyerek sorunları tamamen düzeltmeye çalışıyor (mucize olurdu). Ancak oyunun tüm teknik hatalarını düzeltmeyi başarsa bile, hedefi tutturamayacak gibi görünüyor. Yine de iyi yanları yok değil. Öncelikle Fallout 76 Batı Virjinya'da nükleer kıyametten birkaç yıl sonrasında geçen eşsiz canlı bir Fallout oyunu. Sık bitki örtüsü de oyuna çekicilik kazandırıyor. Bu serpintili, büyük dünya kimilerine ilgi çekici olması için yeterli.
Aslında Bethesda genellikle karmaşık açık dünyalar yaratma konusunda endüstride en iyilerden biri olarak kabul ediliyor. Fallout 76 pratikte her noktayı keşfetmeniz için yalvaran bir oyun. Keşif ve atmosfer farkedilir şekilde başarılı. Ayrıca doku ve diğer çeşitli görsel etkiler de şaşırtıcı olarak deneyimi geliştiriyor. Yine de bu etkiler 3 yıl önce piyasaya sürülen Fallout 4'ten çok daha iyi görünmesine yardımcı olmuyor.
İlginç yerler keşfetmek ve onları sırlarla birleştirmek, Fallout 76 oynamaya devam etmemizi sağladı. Ölünün üzerinde bir not bulmak için harita üzerinde zikzak yaptıran ve belli bir karakterin arka planını açıklayan, sürekli ve sürekli holotape toplama görevleriyle dolu. Bu arada, kısmen çürümüş bedenler görmeye alışsanız iyi olur, çünkü robotlar dışında etkileşim kurulacak karakterler yok denecek kadar az.
Oyun ilk duyurulduğunda Bethesda çevrimiçi özelliklere odaklandı. Uygulamada rağbet görmeyen ilginç bir konsept olsa da, Fallout 76'da tanıştığınız her insan başka bir oyuncu. Her bir sunucuya yalnızca 20 kadar oyuncu yerleştirmesi dışında sığınaktan başka birine rastlama ihtimaliniz zayıf. Kimseleri görmeden saatlerce gidebilirsiniz ve insan etkileşiminin tam olmaması, ceset bulduğunuzda komik gösteriyor. Akıllarda deli sorular: Batı Virginia'da herkes öldü mü? Bedenleri neden görev hedefinin yanına kusursuz bir şekilde yerleştirilmiş? Brotherhood of Steel uçaklarının süper mutantlarla mücadeleye girdiğini göreceksiniz, ancak askerleri devriyede görmeyeceksiniz. Bu açılardan son derece fakir bir dünya.
Ve hepsinden önemlisi, doğrudan Fallout 4'ten üretilmiş ani oyun oynamaya başladınız. Ancak, yükseltilmiş savaş mekaniği Fallout 76'nın bugünün standartlarına göre riskli ve tatmin edici bir deneyim sunmasını sağlıyor. Oyundaki tutukluklar hedefinizi saptırmazsa veya sizi birden fazla kez düğmeye basmaya zorlamazsa, hitbox'ı tutturmakta zorlanmazsınız. Batı Virjinya'da ortaya çıkan yeni düşmanların bazıları gerçekten güzel bir şekilde tasarlanmış ve keşfetmesi oldukça heyecan verici.
Eski Fallout oyunlarından gelen ağır çekim otomatik otomatik hedefleme sistemi V.A.T.S bile sizi sorunlardan kurtarmaya yetmiyor. V.A.T.S'ı kullanmak Fallout 76'da düşmanı vurguluyor ve size gerçek zamanlı olarak vurma şansı veriyor. Bu aslında bir otomatik hedefleme sistemi, ancak vuruş yapma şansınız siz ve rakibiniz hareket ettikçe büyük ölçüde kararsız hale geliyor. Oynarken böylesine bozuk mekaniklerin testlerden nasıl geçtiğini merak ediyorsunuz.
Hayatta kalma mekaniği sizi oyunda tutmayı amaçlıyor ve kendinize bakmazsanız açlık ve susuzluk gibi etkenler istatistiklerinizi bozuyor. Genel olarak hayatta kalma unsurları yanlış bir uygulama olmamasına rağmen, iyi bir şekilde uygulanmaları gerekir. Maalesef Fallout 76'da açlığınızı ve susuzluğunuzu kontrol altında tutmak keyfinizi kaçıracak türden. Yiyecek bol ve öldürdüğünüz hemen hemen her hayvandan et elde edebiliyorsunuz, bu yüzden yemek yapmak her zaman bir seçenek. İçecekler biraz daha az bulunuyor, ancak karşılaştığınız her eski bina veya kampa bolca su bulabilirsiniz. Sonunda, kötü düzenlenmiş envanter menünüze girmeyi zaman kaybı olarak görüyorsunuz.
Endişelenmeniz gereken bir diğer şey de ağırlık limiti. Fallout 76'da envanter alanınızla çok fazla cebelleşeceksiniz ve ağırlığınızı düşürecek şeyin ne olduğunu belirlemek için etkili bir yol yok. Stimpack mi? Yoksa cephane mi? Bunu öğrenmenin tek yolu, tuttuğunuz tüm öğeler üzerinde titizlikle çalışmanız. Dahası, taşımaya değer öğeleri bulmaya çalışırken, depolama sandıklarınıza sürekli uğramanız gerekecek ve muhtemelen menülerle uğraşırken oyunu oynadığınızdan daha fazla zaman geçirdiğinizi fark edeceksiniz. Gelen tepkilerin ardından Bethesda depolama sınırını artırma yoluna gitmişti.
Sınırlı PvP sistemi çok oyunculu hissiyatı vermiyor
Fallout 76'nın çok oyunculu özelliklerine neredeyse hiç değinmedik, ancak oyun gerçekten çok oyunculu deneyim gibi gelmiyor. Sınırlı PvP modu düello sistemiyle çalışıyor ve diğer oyuncularla istediğiniz zaman mücadeleye giremiyorsunuz. Çoğu zaman sizi görmezden gelip işlerine devam ediyorlar. Eğer bir oyuncu başka bir oyuncuya ateş ederse / çatışmaya girmek isterse diğer oyuncu ateşe karşılık verene kadar hasar büyük ölçüde azalıyor. Bu durum Fallout 76'da oyuncuların PvP kaygılarını önleyerek kooperatif oyuna teşvik etse de, bazı oyuncuların Appalachia tepelerinde aradığı tehlikeyi engelliyor. Etkileşimi garanti etmenin tek yolu bir ya da iki arkadaşınızla birlikte oynamak ve bu Fallout 76'yı eğlenceli kılan birkaç şeyden biridir. Ancak yeni ve sınırsız bir PvP modunun oyuna geleceği konuşuluyor. Fallout oyunları her zaman yalnız deneyimler sunar, ıssızlık ve yalnızlık duygusu taşırdı. Yanınızda bir arkadaşınızın olması kesinlikle farklı bir dinamik ekliyor.
Fallout 76'da kesinlikle bir arkadaşınızla takım kurmanızı tavsiye ederiz. Batı Virjinya'da yalnız olmak bir süre sonra sorun haline geliyor, ancak tehlikeli olduğu için değil. Solo oynamak her şeyin iki kat daha uzun sürmesine neden oluyor ve oyun döngüsü eziyet haline geliyor. Örneğin, bazı düşmanlar yüksek sağlığa sahip ve tek başınıza savaşırsanız dakikalarca kafasından vurmak için mücadele vermek zorunda kalıyorsunuz.
PvP modu hakkında hakkında ayrıntıya girmeye bile değmez, çünkü gerçekleşmesi zor, dengesiz, anlamsız bir sistem.
Fallout 76'da gerçekten sevdiğimiz bir şey varsa, o da müzikler. Oyunda Inon Zur tarafından bestelenmiş harika, fantastik ve çok daha iyi bir oyunda kullanılmayı hak eden atmosferik besteler var.
Fallout 76 serinin en başarısız girişimi
Fallout 76, çok oyunculu hayatta kalma türünde kazanmaya uzak, ciddi derecede zorlu bir girişim. Arkadaşlarla oynamak ilginç ve eğlenceli bir girişim, ancak Bethesda oyunu daha kötü kurgulayamazdı... Oyunun çevrimiçi yanı tam oturmamış ve kötü uygulanmış. Tek kişilik oynayabilsek bile, Fallout 76 modası geçmiş ve zayıf temeliyle sınıfta kaldı. Eğer Fallout 4'ü çok sevdiyseniz ve arkadaşlarınızla oynamak istiyorsanız, eğlenceli keşif ve çalışmalar yapabilirsiniz. Ancak yine de Bethesda'nın hataları düzeltmesini beklemekte fayda var. Fallout 76 için büyük güncellemeler yolda ve umuyoruz ki serideki bu kara lekeyi unuttururlar.