Star Wars Battlefront II İncelemesi
Star Wars Battlefront 2'de başarılı bir şey varsa, o da efsanevi film serisinin ismini taşıması ve Star Wars evreninde olma hissi. İçinde nefret olan bir Jedi gibi Star Wars Battlefront 2'nin en kötü düşmanı kendisi. Daha sert blaster'lar, çok çeşitli ikonik Star Wars kahramanları, muhteşem atmosfer ve kısa bir tek oyunculu mod ön plana çıkıyor. Diğer yandan, şaşkın derecede kötü ilerleme sistemi ve sığ Star Wars eğlencesinden çok daha uzak, aceleye gelmiş, parçalanmış hikaye anlatımı ile geriye doğru bir sıçrama.
İlk oyun gibi (Pandemic'in Battlefront oyunlarını sayarsanız üçüncü), Star Wars Battlefront 2, Star Wars evreninin güzelliğini ayrıntılarıyla, araçlara ve karakterlere sadık kalarak, o atmosferi ve tutkuyu yakalıyor. Her blaster, TIE Fighter ve Battle Droid, filmlerden çıkmışçasına güzel seslendirilmiş, ancak Luke Skywalker, Darth Vader ve Kylo Ren gibi kahramanlar, biraz başarısız taklitler gibi kalmış.
Star Wars Battlefront 2'nin çevrimiçi modları ve tek oyunculu teklifleri, galaktik savaş alanlarını kendi bölgelerinde daha çeşitli hale getirmek için genişletiyor. Kamino dolaylarındaki it dalaşıdan, Death Star II'ye baskınına ve yok edilmeden önce kaçmaya... Hikaye ve 14 çok oyunculu harita, serinin 40 yıllık tarihi düşünüldüğünde estetik ve ton olarak iyi kullanılmış denilebilir.
Hikaye göze hitap etse de sönük...
İlk Battlefront'dan farklı olarak, hikaye odaklı, tek kişilik campaign modu içeriyor. Return of the Jedi sonrası Galactic Empire karanlığına uzanan hikaye, Force Awakens ile First Order'ın tohumlarını serperiyor. İmparatorluk Özel Kuvvetleri Komutanı Iden Versio ile Inferno Squad'ın kontrolünü alıyorsunuz. Fakat ikinci Ölüm Yıldızı yıkıldıktan sonra İmparatorluğa bağlılığı, umutsuzluğa sürüklenen bir İmparatorluk ordusu geleceğini garantilemek için büyük önlemler aldığında test edilecek. Yani kısaca sadece 4-5 saat uzunluğundaki hikayede çoğunlukla imparatorluk içinde, merhameti açığa çıkan şiddetli bir lider olan İmparatorluk Özel Kuvvetler komutanı Iden Versio'yu oynuyoruz. Daha karanlık bir perspektif seçimine rağmen, hikaye yaratıcılıktan uzak bir biçimde ilerlemekte.
Sonuç olarak, duruma göre tamamen farklı sahnelerde tanıdık yüzler içeren ve hikayeye anlar ekleyen seviyelerle değişiyor. Kahramanın yolculuğu üzerine güçlü bir sonuç çıkarmak yerine, geleceğe yönelik güncellemelere teşvik eden ani bir son ile daha da kötüleşiyor. Iden'in dünyası Vardos'ta korkunç ve baskıcı İmparatorluk medeniyetini keşfetmenizi, İmparatorluğun saflarında iç çatışmayı gösteren iyi bir iş çıkarılsa da, olağanüstü bir yolculuk hikayesi tamamlanamadan kesiliyor.
Çeşitli görevler çok oyunculu modda kahramanları doğrudan kontrolünüz altına alıyor. Bu görevler eğlenceli, ancak özellikle Iden'in hikayesi ile bağlantı konusunda yine yetersiz kalıyor. Katıldığımız etkinliklerin de öykü üzerinde fazla etkisi olmaması hayal kırıklığı yaratıyor.
Battlefront 2, karakterlerinin arasındaki ilişkiler hızlı işlenmiş. Iden'in diğer karakterlerle olan ilişkilerini görmemize zaman olmamasına rağmen, hikayenin sonuna doğru gelen beklenmedik romantik bir öpücük gülünç kalıyor.
Harika sesler ve gerçekçi yüz animasyonları, karakterlerin performansını iyi satıyor. Ses tasarımı, ara sahneler ve yazılar, Star Wars filmlerinden doğrudan etkilenmiş.
Hem PC, hem de konsolda (PS4 Pro) ara sahneler sırasında kare atlamaları ve gecikme yaşadığını belirtmek gerek. Ses çalmaya devam ederken videonun donması birkaç sahneyi baltaladı. Neyse ki, Battlefront 2 genelde oynanış sırasında yeterince iyi. Ama mükemmel değil.
Çok Oyunculu mod daha cazip bir seçenek
Bu nedenle büyük ölçekli çok oyunculu modlar, Star Wars Battlefront 2 oynamak için en zorlayıcı sebep olmaya devam ediyor. Özellikle de selefi ile karşılaştırıldığında silahların oynanış olarak tatmin edici olması, temellerini oluşturuyor. Patlamalar ve benzer efektler, sesin rolünü önemli kılıyor.
Galactic Assault'daki 40 kişilik fetih savaşlarından, Blitz ve Strike'daki daha küçük, piyade odaklı çarpışmalara kadar, çok daha fazla çeşitli, çok oyunculu modlar var.
Kara tabanlı çok oyunculu modlarda dört temel sınıftan (Assault, Heavy, Officer ve Specialist) her biri benzersiz bir silahla ve birbirinden üstün özelliklerle tamamlayıcı bir takıma sahip. Specialist'in keskin nişancı tüfeği özellikle geniş haritalar üzerinde kullanışlı olduğu gibi, Heavy, minigun etki alanı ve ön cepheye bakan bir kalkan olarak daha dar alanda başarılı.
Yeni bir aktif reload (yeniden yükleme) mekaniği, sonsuz ateş etmeden ziyade oynanışa yetenek katmakta. Herhangi bir silahı manuel olarak soğutmak için tekrar yükleyebilirsiniz, ancak aşırı ısınırsanız, daha hızlı bir yeniden yükleme veya hiç ısınmasına neden olan kısa bir bonus zaman aralığı için bir fırsat elde edebilirsiniz. Bu, silahınızı yeniden doldurmak işlemi için ilginç kararlar verdiriyor.
Galactic Assault ve Kahramanlar ile Star Wars
Galactic Assault, Star Wars Battlefront 2'de özellikle beğendiğim bir mod ve piyade sınıfı ve kahraman karakterlerinden seçerek, 40 kişilik yoğun bir savaşa girişmek görsel ve ses tasarımıyla bütünleşince iyi bir deneyim sunuyor. Takımlar aralarında rekabet ederken genelde 10-15 dakika süren, çok kademeli hedefler içeriyor. Burada büyük silahlar çıkıyor. Luke ve Darth Vader'in savaştığı sırada bir AT-AT'ye saldırmak için X-Wing uçururken, ilk oyuna benzer şekilde gerçekten destansı bir Star Wars savaşıda gibi hissedebilirsiniz.
Kahramanlar anlamsız derecede güçlü, ancak yine de etkili bir şekilde kullanmak için iyi bir seviyede akıl oyunu gerektiriyor. Temel bir asker olarak karşısında şansınızın olmadığı bir Sith Lord'la karşılaşabilirsiniz. Yoda, özellikle Battlefront 2'de dengesiz hissettiriyor. Küçük boyutu onu vurmayı inanılmaz derecede zor hale getiriyor ve ışın kılıcını her çevirdiğinde çeviklikle taklalar atması işleri daha da zorlaştırıyor. Klasik Yoda. Oynaması eğlenceli, ama karşısında olmak...
Her seferde bu kahramanlardan sadece biri olunabilir, bu yüzden Battle Points'i onlara yetebilecek kadar hızlı toplayamazsanız. Haritaya bağlı olarak; AT-ST'lerde, starfighter'larda veya güçlendirilmiş askerlerde daha ucuz seçenekler mevcut.
Rasgelelik ve yağma kasaları üzerindeki bağımlılık nedeniyle, Star Wars Battlefront 2'de ilerleme son dönemde sıkça tartışılmıştı. Bu, sizi tercih etmeyi düşündüğünüz sınıflardan uzaklaştırıp ve kilidini açtığınız kahraman karakterleri için kart alma konusunda daha sinir bozucu sonuçlar veriyordu. Sonunda eşya kutularının adaletsiz ve kumara özendirdiği fikri yayılmaya başladı. Sonrasında mikro işlemler oyundan kaldırılacak mı düzenlenecek mi derken geçici olarak kaldırıldı.
[yaziici id="2660"]
Star Wars Battlefront 2, Star Wars'a kısmen sadık kalarak göze ve kulağa hitap ediyor. Oyun deneyimli yapımcı ve yayıncıların ellerinde üst seviyede görünüyor. Birçok şey doğru yapılsa da Star Wars gibi bir seri, hele ki oyunun bayrağı teslim aldığı bazı yapımlara bakılırsa, daha fazlasını hakediyordu. Hikaye modu zaten kitleyi yeterince etkilememişken; üstüne kart sistemi, eşya kutusu tartışmaları baştan çoğu oyuncuyu kendisinden soğutmayı başardı.