Platinum Games yeni nesil donanımları yenilikçi bulmuyor
Gelecek nesil donanım PS5 ve Project Scarlett ile birlikte Sony ve Microsoft'un yoğunlaştığı bir nokta ve artık daha sık konuşulan bir konu. Yeni konsolları dört gözle bekliyoruz ve ilgili her türlü bilgiyi paylaşmaya çalışıyoruz. Ancak görünüşe göre Platinum Games'in başkanı Atsushi Inaba aynı coşkuyu paylaşmıyor.
Inaba'nın E3 2019'daki Video Game Championships (VGC) sırasında yeni neslin yönelimi hakkında söyleyeceği çok şey vardı. Donanımların "zaten var olan şeylerden" oluştuğunu belirterek, platform sahiplerinin planlarına değindi:
"Demek istediğim, işlerin daha hızlı hareket edeceğinden eminim, grafikler daha iyi olacak ve belki de daha az bekleme süreleriyle daha hızlı olacak… Bu tüketiciler için iyi. Ancak daha önceki nesillere kıyasla açıkçası aynı. Bana sorarsanız, şaşırtıcı veya süper yenilikçi bir şey değil.
Oyun donanımı, PC'lerde yapamayacağınız özel yongaları içeriyordu. Şimdi bakıyorsunuz sadece halihazırda var olan şeyleri alıyorlar. Örneğin; Switch zaten her yerde kullanılan Tegra yongasına sahip ve diğer konsollar da PC'lerde gördüklerinize çok benzeyen çip ve grafik kartları kullanıyor. Belki biraz güncelleniyorlar. Artık hiçbiri o donanıma özgü değil.
Zaten var olan şeyler için heyecanlanmak zor, ama başka bir amaca yönelik kullanılabilirler."
Inaba konsolları etkileyici bulmadı ancak Google'ın yılın ilerleyen zamanlarında sunacağı akış hizmeti Stadia'nın sunduğu yenilikleri övdü.
Yeni nesil PlayStation'ın Xbox Project Scarlett'tan daha güçlü olduğuna dair bir söylenti ortaya çıkmasına rağmen her iki sistemin özellikleri hakkında elimizde yeterli bilgi yok. Tabii ki şimdilik yorum yapmak için çok erken ama Platinum Games başkanı yeni sistemlere açıkça burun kıvırıyor.
Platinum Games'in çalışmaları arasında NieR: Automata, Bayonetta serisi, Metal Gear serisi Transformers: Devastation ve Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan gibi önemli yapımlar yer alıyor.