BioWare Anthem'in ganimet sistemini iyileştirmeye odaklandı
Anthem oyunculara yeterince ganimet vermediği için ateş altında. Geliştirici yaptığı açıklamada ganimet oranlarını kasıtlı olarak düşürdüğünü açıklamış ve tepki görmüştü. Gelen şikayetler üzerine ganimet (loot) sistemine iyileştirmeler yolda gibi görünüyor.
Anthem'de elde edilen ganimetler başlangıçta çok cömert olmasına rağmen ilk gün yamasının ardından durum bu sefer tersine dönmüştü. Ardından BioWare ganimet mekaniğini bir kez daha gözden geçirmeye ve potansiyel olarak bazı değişiklikler yapmayı vadetti.
Yapımcı Ben Irving Reddit'teki yazısında bu düzeltmelerden bazılarının gelecek yamanın ardından nasıl çalıştığını açıkladı (yamanın bugün gelmesi muhtemel). İlk olarak Anthem'in seviye 30 ganimetlerinden sıradan ve nadir seçenekleri kaldırıyor. Yani daha yüksek seviyelerde gereksiz donanım çekme şansınız tamamen azaltılıyor. Bu çok talep edilen bir değişiklikti ve faydalı olacağını düşünüyorum.
Bir diğer önemli değişiklik de crafting için gereken malzemelerin sayısındaki azalma. Önceden 25 masterwork ember gerektiriyordu, ancak değişiklikle artık oyuncuların sadece 15 ember'e ihtiyacı olacak.
Oyuncuların önemli eleştirilerinden biri de Anthem'de belirli donanımlara ve silahlara verilen bonusların çoğu zaman alakasız eşyalara dayanması ve oyuncuların doğru bir kombinasyon elde etmek için çok sayıda crafting işi yapmasıydı. Hiç kimse tabanca bonusuyla bir taarruz tüfeği istemez. Bu sorunu çözmek için, gerekli ibareler artık bulundukları öğeler için daha iyi olacak. Donanıma özgü yazılar eşya için faydalı olacak ve diğer tüm yazılar Javelin'lerde fayda sağlayacak. Yapılacak değişiklikler yalnızca şu andan itibaren edindiğiniz eşyalar için geçerli olacak. Yani kasanızda olanlar aynı kalacak...
Bu değişiklikler Anthem topluluğu için iyi bir başlangıç ancak BioWare'in ganimet mekaniğinden önce hala çok yolu var. Yaygın ve nadir görülen ganimetlerin seviye 30'da kaldırılması bir artı, ancak nadir ve destansı bir donanım gibi diğer düşük kaliteli yağmalarda değişiklik olmadı. Masterwork ve efsanevi altındaki herhangi bir eşya Anthem'in bu noktasında oldukça gereksiz.
Neyse ki BioWare sorunu çözmek için yeni seçenekler düşünüyor gibi görünüyor. Irving, grandmaster iki veya üç görevlerine daha fazla ödül getirebileceğine ilişkin bir soruya cevaben (masterwork ve efsanevi ganimetler açısından), BioWare'in problemi kesin bir şekilde anladığını ve bununla ilgilendiğini söyledi.
Anthem hakkında daha fazlası için incelememizi okuyabilirsiniz.