EA, Anthem'in daha iyi bir noktaya gelebileceğinden umutlu
Electronic Arts CEO'su Andrew Wilson ekibin Anthem üzerinde çalışmalara devam ettiğini ve oyunun Star Wars Battlefront 2 gibi geri dönüş yapabileceğine inandığını söyledi. Wilson, GameDaily.biz ile yaptığı röportajda oyunun başlamasından bu yana oyuncu tabanını bölen büyük sorunlardan biri de dahil olmak üzere, Anthem'in bazı eksikliklerinden bahsetti.
Wilson Anthem'in oyuncu tabanının Mass Effect serisi gibi oyunlara benzeyen karmaşık anlatı odaklı deneyimler isteyenler ve daha macera odaklı bir oyun isteyenler olmak üzere ikiye ayrıldığını söyledi. Ayrıca bu boşluğun Anthem'in oyun sonu içeriğinde daha da büyüdüğünü ve oyuncuların taleplerini arttırdığını belirtti.
"İki farklı oyuncu grubunu iki farklı yön üzerinde bir araya getirdik. Bunlardan biri Bioware'in geleneksel hikaye odaklı içeriği, diğeri ise aksiyon-macera tarzı içeriklerdi. 30 ya da 40 saatlik bir başlangıçta bir araya gelip çalışmaya başlamaları gerekiyordu. Bu noktada herkes bir nevi 'Bir dakika bekle' dedi. Diğer oyuncu kategorisinde bir arkadaşım var. Oyunu belli bir şekilde oynamak istiyorlar ve ben de oyunu başka bir şekilde oynamak istiyorum. Vaadimiz birlikte oynayabileceğimizdi ve bu pek işe yaramadı."
Wilson ayrıca BioWare'in, şirketin istediği kadar başarılı bir lansman yapamamasına rağmen, zaman içerisinde Anthem'i iyileştirme vaadinde bulunduğunu söyledi. Fikri hakların uzun ömürlü olması nedeniyle, Anthem, Star Wars Battlefront 2'nin zaman içindeki gelişimine benzer şekilde durumu tersine çevirebilir ve özel bir oyuna dönüşebilir:
"Markalar nesiller boyunca yaşar ve bu 7 ila 10 yıllık döngülerde olur. Öyleyse eğer 7-10 yıl boyunca Anthem'i düşünürsem, oyuncularımız da dahil olmak üzere çoğumuzun istemediği bir başlangıç olabilir. O ekibin gerçekten özel ve harika şeyler ortaya çıkarabileceğini hissediyorum, çünkü yapabileceklerini kanıtladılar."
Star Wars Battlefront 2, eşya kutularına dayalı bir ilerleme sistemiyle piyasaya sürüldü. Yani oyuncular en iyi Yıldız Kartlarını alabilecek kadar zenginlerse, maçları pay-to-win bir mekanikle kazanarak ilerleyebiliyorlardı. Ancak Topluluk oyunu oynayarak tüm karakterleri kazanmanın ne kadar sürdüğünü karşılaştırmalı olarak ortaya koydu ve bu durum oyuncuları memnun etmedi. EA'in duruma yaptığı yorum oyuncuları hiç memnun etmedi.
Oyunun satışları tepkilerden doğrudan etkilendi ve EA ilerleme sistemini Battlefield ile benzer şekilde değiştirdi. Zaman içinde oyuna birçok ücretsiz karakter ve haritalar eklendi ve çok daha eğlenceli bir deneyim haline geldi. Andrew Wilson, Anthem için de böyle bir geri dönüş bekliyor.
Sizce Anthem için hala umut var mı? Oyunun başarısız bir başlangıcın ardından doğru hamlelerle düzelebileceğine inanıyor musunuz? Yorumlarda fikirlerinizi belirtebilirsiniz. Anthem için gelebilecek haber ve güncellemelere buradan erişebilirsiniz