Final Fantasy 7 Remake gelişimi boyunca çok yol katetti
Square Enix ilk olarak 3.5 yıl önce gösterdiği Final Fantasy 7 Remake'i yeni fragmanlarla yeniden tanıttı ve oyunda oldukça fazla şeyin değiştiği görülüyor.
Geliştirici Aralık 2015'teki Sony PlayStation Experience etkinliğinde yayınladığı fragmanla Final Fantasy 7 Remake'i ilk kez gösterdi ve kısa sahneleri, yenilenen karakter modellemeleriyle ortamları ortaya koydu.
O zamandan bu yana Final Fantasy 7 Remake uzun zamandır ortalarda yoktu. Ta ki bu haftaya kadar. Sony'nin State of Play canlı yayını sırasında oyunun ne aşamada olduğunu gösteren yeni bir fragman yayınlandı. Aksiyon dolu yeni videoda karakter modellemeleri ve ortamdaki gelişim oldukça dikkat çekici. Öncelikle PlayStation State of Play'de gösterilen fragmanı izleyelim:
YouTuber Cycu1 Final Fantasy 7 Remake'in ne kadar değiştiğini göstermek için 2015 yılında yayınlanan fragmanı yenisiyle karşılaştırdı. Artık güncellenmiş ve geliştirilmiş modelleriyle çok daha canlı görünen Cloud'u, yüzü ve vücudu daha detaylandırılmış görünen Barret'ı ve Avalanche üyeleri Biggs ile yeni bir saç stiline sahip olan Jessie'yi görüyoruz. İşte değişim:
Video, karakter modellemelerinin yanı sıra önemli bir revizyon geçiren savaş sistemini de karşılaştırıyor. Final Fantasy 7 Remake'in 2015 fragmanında ekranın sol alt köşesinde çeşitli seçeneklerin bulunduğu bir menü ve sağ alt köşesinde parti üyelerini gösteriyordu.
2019 videosunda, ekranın sol alt köşesi artık PlayStation kontrol cihazındaki düğmelere bağlı olarak eylemleri gösteriyor. Örneğin, Üçgen düğmesi Barret'in Backblast'ını tetikliyor, Kare temel bir Saldırı için ayrılmış ve Daire Komut menüsünü açıyor. Videonun ilerleyen bölümlerinde parti üyeleri arasında Cloud, Barret ve Tifa'yı sağ ve sol tetikleyicilerle değiştirebileceğinizi görüyoruz. Ayrıca L1'in Kısayol menüsünü açıyor.
Final Fantasy 7 Remake'in böylesine büyük bir değişim geçirdiğini görmek şaşırtıcı değil. Aradan uzun bir süre geçti ve Mayıs 2017'de Square Enix, Sony'nin E3 2015 PlayStation basın toplantısında oyunun gelişimini harici geliştirici CyberConnect2'den alarak şirket içi ekibine taşıdı. Square Enix'ten Naoki Hamaguchi CyberConnect2 ayrılığının "hassas bir konu" olduğunu belirterek: "Final Fantasy 7 Remake'in geliştirilme tarafını devraldım. Şimdiye kadar dışardan iş birliği kurularak gelişme kaydedildi, ancak bundan sonra üretim ve kaliteyi göz önünde bulundurarak şirket içi organizasyonumuza geçiyoruz.Şirketin bu kararı kaliteyi kontrol altında tutmayı ve aynı zamanda programı istikrarlı hale getirmeyi istememiz nedeniyle verildi." dedi.
Final Fantasy 7 Remake'in geleceği son noktayı merak ediyoruz. Haziran ayında daha fazla bilgi gelecek.