Final Fantasy VIII Remastered duyurusu neden gecikti?
Final Fantasy VIII Remastered duyurusu E3 2019'un sürprizlerinden biriydi. Final Fantasy VII ölçeğinde bir yenilenme olmasa da, serinin hayranları oyunu sonunda diğer platformların yanı sıra PlayStation 4'te oynayabilecekler.
Final Fantasy VIII bu yılın ilerleyen zamanlarında yayınlanacak. Ancak hayranlar özellikle Final Fantasy VII, IX, X / X-2 ve XII'nin benzer sürümlerinin çok daha önceden açıklanmasına rağmen, 8. oyunun duyurusunun neden geç kaldığını merak ettiler.
Famitsu ile yapılan röportajda, Final Fantasy VIII'in yönetmeni Yoshinori Kitase duyurudaki gecikmenin geliştirmede yapılan bir son dakika değişikliğinden kaynaklandığını açıkladı. İlk bakışta, yeni proje Final Fantasy VIII'i PlayStation 3 versiyonuna benzer şekilde yeni konsollara taşıyacak gibi gözüküyordu. Ancak ekip daha sonra 2019'un oyunun 20. yıl dönümü olması nedeniyle grafiksel yükseltmeler gerektiğine karar verdi.
Final Fantasy VIII tam yayınlanmaya hazırlanırken değişiklik kararı alındı. Kitase: "Gelişimine oyun altın olmadan hemen öncesine kadar devam ettik. Sonra bir anda karakterleri daha fazla geliştirmek için çalışmaya karar verdik." diyor. Haliyle oyun gelişiminde büyük yol katettiğinden büyük bir program değişikliği gerekliydi.
Kitase sıkıntılar olduğunu belirtirken, bu değişimin "doğru karar" olduğuna inanıyor. Final Fantasy VIII'in PS1 sürümünün karakter modellerine bakıldığında (Final Fantasy VII'ye kıyasla daha gerçekçi bir yaklaşım vardı), kesinlikle takdir edilesi bir değişim. Arka planlar güncellenmemiş gibi görünse de en azından karakterler piksel piksel değil.
Final Fantasy VIII Remastered, 2019'da PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch ve PC platformlarına gelecek.