Ghost of Tsushima feodal Japonya'yı günümüze getirecek
Sucker Punch, Ghost of Tsushima'yı açıklamasıyla aslında çizginin dışına çıkacağını anlatıyordu. Infamous serisinin modern şehirlerinden 13. yüzyıl feodal Japonya'sına dönüş oldukça zor bir hamle.
Kreatif yönetmen Nate Fox, tema değişiminin zorluklarını açıkladı:
"Sucker Punch oynanışı kurgulamada iyi, ama biz Kamakura dönemi Japonya'sı için kültür uzmanı değiliz. Bunu biliyoruz ve yardım aldığımız için minnettarız."
Söz konusu yardım, Japonya ve Kore yarımadasının arasında yer alan 13. yüzyıl Tsushima hayatıyla ilgili çeşitli alanlarda ilgilenen uzmanlardan geldi. Sucker Punch ayrıca Japon stüdyolarındaki diğer geliştiricilerle kültürel normlar hakkında tavsiyelerde bulunmanın yanı sıra ses kayıtlarında ek yardım almak için de konuşmuştu. Ghost of Tsushima, oyuncular için sesleri tema ve zaman dilimine uyarlayacak kadar ileri gitti.
1274 yılında kullanılan dövüş tekniklerinin yanı sıra katana kullanımı konusunda fikir almak için uzmanlara danışıldı. Fox, ekibin bilinmeyen alanda çalışmasına olan takdirini de dile getirdi:
"Ghost of Tsushima üzerinde çalışmak ilginçti çünkü geçmiş oyunlarda bunu kolayca yapabildik. Seattle'da geçen bir süper kahraman oyunu geliştirirken ne yapacağımızı biliyorduk, ama bu oyunda sürekli olarak Japon kültürünü ya da samuray normlarını öğreniyoruz. Bu heyecan verici çünkü oyuncuların bu tarzı ve büyüleyici ayrıntıları öğrenmeleri, öğrenme biçiminizi de değiştiriyor."
Fox, Horizon Zero Dawn, God of War ve Red Dead Redemption 2 gibi yapımların oyun dünyasını olağanüstü bir şekilde evrimleştiğinin farkında ve "bir oyuncu olarak, gerçekten açık dünya samuray oyunu oynamak istedim" diyerek Ghost of Tsushima'ya duyduğu güveni ifade ediyor.
Ghost of Tsushima için çıkış tarihi henüz açıklanmadı, bu yüzden şimdilik sadece beklememiz gerekiyor. Oyunu daha yakından keşfetmek isterseniz, E3 2018'de ortaya çıkan detayları inceleyebilirsiniz.
Samuray temalı bir oyun olan Ghost of Tsushima sizce rekabet yaratabilecek mi?