God of War'da neden zıplama tuşu olmayacak?
God of War hakkında ayrıntılar ortaya çıkmaya başladı ve göze batan en büyük değişikliklerden biri ise, oyunda zıplama tuşunun bulunmamasıydı. Yeni God of War'ı yıllar öncesinden farklı kılan pek çok değişikliğin yanı sıra daha odaklı bir hikaye ve oyunun büyük çoğunluğunda Kratos ile yakın duracak kamera açısı dikkat çekiyor. Önceki oyunlarda alışkın olduğumuzdan daha da yakın.
Doğal olarak, God of War'ın çekirdeğinin değiştirilmesiyle ilgili hayranların bir kısmı arasında bazı endişeler oluştu. Game Informer, Barlog'a bu konuya nasıl yaklaştığını sormaktan çekinmedi. Zıplama düğmesi doğrudan sorulmadı, ancak oyunu hakkında değerli bulabilecekleri şeyleri sordular. İlk olarak "Bu yara bandını sökmek gibi bir an." cevabını aldılar. "Öncelikle, çekirdek ekibe hiçbir şeyin kutsal olmadığını söyledim. Eric Williams'ın (tasarımcı) bana söylediği ilk şey tam olarak: 'Tamam, peki zıplamaya ne dersin?' "
Oynanıştaki değişim zıplama tuşunu kaldırmaya zorladı
Williams, Barlog'a yakın kamera açısıyla, önceki God of War oyunlarında var olan çılgın "çift zıplamaların" olamayacağını söylemek zorundaydı. Geri adım atmaya zorlanan Barlog da, "hiçbir şey kutsal değil" derken, zıplama düğmesinin kaldırılması fikrine açık olmalıydı. Ekip ilk olarak yeni kamera ve karakter kontrolleri üzerinde çalışmış, sonunda Kratos için bir zıplama butonu eklemek istemediklerine karar vermişti.
Ayrıca, yakın zamanda stüdyonun bu oyun içinde birçok mitolojik dönem olduğu ve Mısır ya da Maya mitolojisinin potansiyel olarak Kratos'un gelecekte yöneleceği yer olduğu ortaya çıkmıştı.