Rainbow Six Siege'deki uygunsuz referanslar kaldırılıyor
Ubisoft, Asya bölgesi genişlemesi gelmeden önce Rainbow Six Siege'e "estetik değişiklikler" yapacağını duyurdu. Bununla birlikte, değişikliklerin global olarak uygulanacak olması topluluğu mutlu etmedi.
Değişiklik haberi Rainbow Six Siege web sitesindeki blog yazısı ile duyuruldu ve Ubisoft'un Yıl 3, Sezon 4 güncellemesinin bir parçası olarak "uygunluğun sağlanması için haritalara ve sembollere bazı ayarlamalar yapılacağını" açıklıyor. Ubisoft uymaya çalıştığı şeyi açıkça belirtmedi, ancak oyunun genişletilmiş sürüm öncesinde yerel yasalara uyması için değişikliklerin önceden yapıldığı düşünülüyor.
Ubisoft'un yazısı şiddet, kumar ve cinsellik tasvirleriyle ilgili yapılacak değişikliklerden örnekler de sunuyor:
Rainbow Six Siege'in melee simgesi bıçaktan yumruğa dönüşürken, kafatasları ister ikon şeklinde olsun, ister oyun içi sanat olsun oyundan tamamen çıkarılacak.
Diğer örnekler arasında kan sıçramalarının yanı sıra slot makinelerinin çıkarılması ve bir direk dansçısını tasvir eden neon işaret bulunmakta. İkincisi, daha az düşündüren bir parmakla değiştirilecek.
Rainbow Six Siege topluluğu sansürlerden sansürlere tepkili. Bazıları, Ubisoft'un bu kararını iş yükünü azaltmak için oyunu global hale getirerek 'tembellik' olarak nitelendiriyor.
Ubisoft açıklamasında: "Tek bir yapıyı düzelterek geliştirme çalışmalarının yükünü azaltabiliyoruz." diyerek şöyle devam etti: "Bu, geliştirme ekibi olarak daha hızlı olmamızı ve sorunları daha hızlı bir şekilde ele almamızı sağlayacak."
Ayrıca, küresel bir sürümün "gelecekteki değişikliklerin üzerinde çalıştıkları küresel düzenlemelerle uyumlu olduğunu garanti edeceğini" de belirtti.
Ancak Ubisoft topluluk yöneticisinin daha sonraki bir cevabının yayıncının ilk ifadesiyle çeliştiği ortaya çıktı. Reddit'te UbiNoty, Rainbow Six Siege başlığına gönderdiği bir yazıda, "bazı bileşenler için tamamen küresel bir yapıya sahip olmanın mümkün olmadığını görüyor ve anlıyoruz. Böylece yapı bakımından ayrılan bazı şeyler olacaktır." diye yazdı. Ayrıca, bu bölge-kilitli, ayrık yapının "mevcut oyuncu tabanını etkilemeyeceğini" de kaydetti.
Bunun ışığında, bazı oyuncular bölgeler arası bölünmüş Rainbow Six Siege yapısının var olacağının açık bir şekilde doğrulanmasının ardından estetik değişimlerin neden gerekli olabileceğini sorguladılar.