Red Dead Online'ın düşmanlık sistemine önemli güncellemeler geliyor
Rockstar Mart ayında güncellenen Red Dead Online beta sürümüne büyük değişiklikler getirdi. Müzakere sistemine yapılan ayarlamalara rağmen, birçok oyuncu ofansif oyunun hala önemli bir sorun olduğunu ve değişikliklerin bazılarının durumu daha da kötüleştirdiğini düşünüyordu. Geliştirici topluluğun geri bildirimlerine yanıt olarak bu sorunları çözmek için beta sürümünde önemli değişiklikler yapacağını açıkladı.
Red Dead Online'ın son blog yazısına göre; güncelleme Şubat ayındaki ofansif oyuncu sorununa dayanan yeni bir "düşman sistemi" getirecek ve ödül sisteminden doğan sorunların bir kısmını çözecek. Çünkü saldırganlar tarafından kendilerine zarar verilen oyuncular ödül veya düşmanlık artışları olmadan kendilerini savunabilecekler. Aynı zamanda saldıran oyuncuyu hemen düşman olarak (hem saldırgan hem de hedef olarak değil) işaretleyecek. Böylece diğer oyuncular da saldırganın kim olduğunu bilecek.
Rockstar ayrıca Red Dead Online'daki tüm oyun stilleri için deneyimleri dengeleyerek değişikler yapacağının altını çizdi.
Bir diğer önemli değişiklik de oyuncuların çevrimiçi olarak nasıl oynamak istediklerini seçmelerine yardımcı olmak için sunulacak 2 farklı oyun modu. Agresif oyuncular Red Dead Online'ın açık dünyasında keşif yapmak yerine kendilerini savunmak zorunda kalacaklar. Çoğu zaman sebepsiz yere mavi olsanız bile kafadan vurulabiliyorsunuz ve bu da oyunu temel olarak uzun bir deathmatch karşılaşmasına çeviriyor...
Rockstar bu sorunları kabul ediyor ve oyuncuların 19. yüzyıl Amerika'sında kovboy, haydut ve silahşör olarak yaşama tecrübesiyle daha fazla bağlantı kurmalarını istediğini açıklıyor.
Red Dead Online'da bu tarz sorunlarla başa çıkmak için oyuncular artık "saldırgan oyun tarzı" ve "savunma oyun tarzı" arasında seçim yapabilecekler. Saldırgan tarz bildiğimiz kadarıyla Free Roam'da olduğu gibi işleyecek, ancak savunma seçeneği GTA'nın pasif modunun "gelişmiş bir versiyonu" olarak çalışacaktır.
Red Dead Online'a barış getirecek değişikliklerden biri de kementleme mekaniğine ayarlamalar yapılmasını da içeriyor. Defansif oyuncular başkaları tarafından kementlenemez, ancak bir başkasını kementlemek isterlerse savunma modunu kapatabilirler. Oldukça adil görünüyor.
Savunma oyuncuları diğer oyuncular tarafından kilitlenemez veya diğer oyunculara kilitlenemezler. Yine de silahlarla vurulabilecekler gibi görünüyor. Aradaki fark; kritik isabet almıyorlar ve kafadan vurulmaktan kurtulabiliyorlar. Burada amaç oyunculara hızlı bir çıkış yapmaları için zaman tanıyarak rastgele saldırıları önlemek.
Red Dead Online adına önemli değişiklikler yapılsa da, oyuncuları birbirlerini öldürmeye teşvik eden günlük zorluklar ve Red Dead Online'ın ekonomisiyle ilgili şikayetlerin devam etmesi sorunların hala tam olarak çözülmediğini gösteriyor. Yine de Rockstar'ın Red Dead Online oyuncuları için daha iyi çözümler sunmaya odaklanması kesinlikle umut verici.
Red Dead Online'a önümüzdeki 4 hafta boyunca, oyuncular yeni Free Roam etkinlikleri, kozmetik ürünler ve görevlerle birlikte bazı yeni Showdown ve Racing modlarının (yeni Spoils of War modu) gelecek.