Red Dead Online ekonomisi oyuncuları isyan ettirdi
Red Dead Redemption 2 oyuncuları, geçtiğimiz hafta Red Dead Online betayı deneyimleme şansı yakalayarak Vahşi Batı'yı yeniden keşfetmeye başladı ve kısa bir süre sonra oyun ekonomisinin tutarsızlığı ile karşılaştı. Görevler ve çok oyunculu modlardaki düşük ödemelerin yanı sıra Red Dead Online'daki satın alınabilir öğelerin, yükseltmelerin ve özelleştirmelerin çoğu önemli miktarda maliyet istiyor.
Oyuncuların şikayetleri karakterinin başlangıç silahı gibi basit öğeler için özelleştirmelerle başlıyor. Reddit'te açılan bir başlıkta da belirtildiği gibi revolverin tamamen siyah olması 12 altın külçesine mal oluyor. Tahminlere göre oyunda tek bir altın külçe kazanmak için Red Dead Online'da yaklaşık sekiz saat geçirmek gerekiyor ve bu da basit görünen bir yükseltme işlemini büyük bir zaman yatırımı haline getiriyor. Bir tüfeği yükseltmek ise neredeyse 2 katı ve tamamen yapılı bir çadır 112 altın külçeye mal olabiliyor.
İlk at için sigorta yaparken ucuz ve zorunlu olsa da, başka bir at için sigorta birden fazla altın külçesine mal oluyor (miktar atın kalitesine de bağlı).
Altın külçeleri Red Dead Online'ın premium ve daha nadir elde edilen para birimi. Oyun yoluyla altın külçelerini kazanabilirsiniz. 100 altın parçası kazanarak bir altın külçe elde edebiliyorsunuz. Rockstar fiyatlandırma açıklamamasına rağmen, kamp dekoru veya silahlarınız için özelleştirme gibi kozmetik seçenekler için bir noktada gerçek parayla altın külçesi satmayı planlıyor.
Altın külçelerin ötesinde birçok oyuncu, yeni silahların yüksek maliyetlerinden de yakınıyor. Red Dead Online'da bir Mauser tabanca, gerçek dünyadaki eşdeğeri 35 dolara satılsa bile görünüşte oyunda 1.000 dolara mal oluyor. Red Dead Online'daki aktiviteler bir seferde birkaç dolar ödüyor ve oyuncular bütün gün oynamak zorunda olmalarından şikayet ediyorlar. Ellerine ise sadece birkaç yüz dolar kalıyor.
Oyuncular Red Dead Online'ı eziyet, hatta ikinci bir iş gibi hissetmeye başladıklarını belirterek hayal kırıklığına uğradı. Bir Reddit kullanıcısı, "Görevler, oyun modları ve yabancı arayışı için Ödeme'yi artırın, o zaman sorunlarımızın çoğu çözülecek. 4-10 dakika harcayarak 4-10 dolar kazanmak zorunda kalmam ve paramın mermilere, yiyeceklere, atları beslemeye, kamp maliyetlerine vs. boşa harcanmasını istemem. Benden daha fazla harcatıyor!" diyerek isyanını dile getirdi.
Haklı bir endişe. Karakterinizi, atınızı ve silahlarınızı iyi durumda tutmak için yiyecek, barınak ve tabanca yağı gibi unsurlara para harcamanız gerekiyor, yoksa daha kötü performans göstereceksiniz...
Red Dead Online ekonomisi tutarsızlığın en büyük örneği
Diğerleri de oyun içi öğeler için fiyatlandırmanın tutarsız ve uyumsuz olduğunu söylüyorlar. Bir oyuncu diğer Reddit başlığında: "Altın alyans 1.15 dolara satılıyor. Bir fasulyesi konservesi ise 1.50 dolara mal oluyor." dedi ve bu trajikomik tespit durumu açıkça ortaya koyuyor.
Şimdilik şikayet etmek için belki çok erken, ancak böylesine bir ekonomi gerçekten oyuncular için kaygı verici ve yeteri kadar güçlük çekiyorlar. Rockstar, beta aşamasında oyuncu geri bildirimlerini beklediğini zaten açıkladı. Yine de birçok oyuncunun işaret ettiği gibi, ekonominin küçük değişikliklerden ziyade büyük bir revizyona ihtiyacı var.
Daha fazlası için Red Dead Online incelememize göz atabilirsiniz.