Yeni Call of Duty neden Modern Warfare 4 olmadı
Call of Duty Call: Modern Warfare 3'e kadar seride nükleer tahribattan ABD'nin Rusya işgaline kadar birçok gelişme oldu. Infinity Ward seri için yeni bir oyun ortaya çıkarmaya başladığında geliştiriciler bir şeyi farkettiler. Temiz bir sayfaya ihtiyaçları vardı.
Yeni Call of Duty: Modern Warfare'in tek oyunculu tasarım yönetmeni Jacob Minkoff, The Verge'ye verdiği röportajda: "Bugün gördüğümüz dünyayla hiçbir benzerlik taşımayan birçok şey vardı. 2019'da yeni bir Modern Warfare oyunu yapmak için eski hikayeden vazgeçmek zorunda kaldık. Ama bu hala Modern Warfare." dedi.
Geçtiğimiz günlerde duyurulan yeni oyunun Modern Warfare 4 olarak değil, basitçe Call of Duty: Modern Warfare olarak adlandırılmasının nedeni bu. Yeni oyun serinin devamı değil, daha çok geçtiğimiz yıl çıkan Sony Santa Monica'nın God of War oyununa benzer bir yenilenme.
Geliştiriciler bu durumu Daniel Craig'in James Bond rolünü üstlendiği zamanlara benzetiyorlar; genel olarak aynı ayarda ve karakterde ancak daha sert bir tonda. Yeni Modern Warfare, hayranlar tarafından sevilen Captain Price gibi tanıdık karakterleri de içerecek, ancak onları daha modern bir bağlamda sunacak. Minkoff: "Onları geri getirmek istedik ve onlara daha ayrıntılı ve daha olgun şekilde yeni bir yaşam verdik." diyor.
Minkoff'a göre, bu değişimin ana nedeni hikayenin gerçek dünyayı daha yakından yansıtabilmesi. Yine de bu, Call of Duty: Modern Warfare'in gerçek çatışmaların veya durumların yeniden yaratılacağı anlamına gelmiyor. Sadece onlardan ilham alan senaryolar sunacak. Infinity Ward ekibi oyun için "manşetlerden kopmuş" ifadesini çok kullanıyor.
Minkoff oyunun gerçek dünyayla ilişkisini şöyle açıklıyor:
"Genel olarak yapmak istediğimiz, modern savaşın ruhuna sadık olmak, ancak belirli olayları veya belirli çatışmaları yeniden üretmek değil. Ve bu birkaç sebepten ileri geliyor. Eğer oyunu geliştirmeye başladığımız zaman diliminde olan biten her şeyi özel olarak tekrar işleyeceksek, o zaman sonunun nereye gideceğini anlarsınız. Bu oyunlardan birini yapmak 3 yıl sürüyor. Yani kendimizi tamamen raydan çıktığımız, tuhaf ve saldırgan bir bölgede yer aldığımız bir konumda bulabiliriz.
Aynı zamanda harika bir oyun fikrinin olduğu bir noktaya da gidebiliriz, ama gerçek dünyada olmadı, bu yüzden bunu yapamayız. Düşünebileceğimiz en ilginç, çekici, duygusal açıdan etkileyici oyun senaryolarını yapmak istiyoruz ve kendimizi bu özgürlüğü verecek kadar gerçek dünyadan ayrılmak istiyoruz."
Call of Duty: Modern Warfare iki bölüme ayrılmış tek oyunculu hikaye içerecek. Birinde yüksek rütbeli özel operasyon askeri olarak oynayacaksınız, diğerinde ise Orta Doğu'da asi bir savaşçı olacaksınız. Oyun aynı zamanda inanılmaz derecede gerçekçi ve şiddet içeren bir nişancı olduğu için rahatsız edici anlar için çok fazla potansiyel var.
Bazen ateşli silahlarla eğlenceyi iyi harmanlayamayan durumlar ortaya çıkabiliyor. Ancak Minkoff, oyunculara gerçeği daha iyi anlayabilmeleri için savaşın sıkıntılı yönlerini göstermenin de önemli olduğunu söylüyor: "Herkesi memnun edemeyeceğimizi biliyoruz, ancak bu tarz karmaşık konuları saygıyla ve hassasiyetle ele almak için elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz."
Call of Duty: Modern Warfare, günümüzün anlatımıyla belirli bir politik mesajla yüzleşmeye çalışmıyor. Ancak Minkoff'un oyuncuların deneyimden çıkarmasını umduğu bir şey var. Yönetmen oyuncuların empati kurmalarını, karakterlerle birlikte kilometrelerce yürümelerini ve oyunda yüzleştikleri şeyleri daha iyi anlayabilmelerini istiyor.
Call of Duty: Modern Warfare 25 Ekim'de PS4, Xbox One ve PC için çıkacak.